maandag 26 november 2012

De dagen van 12 tot en met 25 november 2012


De dagen van 12 tot en met 26 november 2012

De dagen vliegen voorbij zo aan het einde van het jaar lijkt het nog wel sneller te gaan als in het begin van een jaar. Ook de leuke loopjes vliegen om je oren en dan denk je ach laten we die doen en die doen en ach misschien die ook nog wel en zo ben je dan heel erg druk bezig. Ook me opleiding kost heel veel tijd en energie en soms wel eens meer als dat ik op dat moment aankan. Gelukkig heb ik een kanjer in huis die me lekker aan laat rommelen en goed voor me zorgt zodat ik toch weer alles voor elkaar krijg, HULDE aan mijn bink.
Maar goed waar gaat het hier om, om het lopen wat wil ik nu eigenlijk en hoe gaan we dat doen, he bah dat klinkt weer lekker schools. Ik wil gewoon lekker lopen een beetje sneller worden maar vooral toch wel het genieten en de lol met elkaar hebben.
Dus we trainen lekker braaf op dinsdag en donderdag en soms als school het toelaat op vrijdagochtend met Running Blind want dat is toch wel heel erg leuk en apart om met hun te kunnen en te mogen lopen.
Maar goed we gingen het nu echt even over de loopjes hebben, de Zevenheuvelloop voor de vierde keer dit jaar en nu hopelijk eens onder de 1.30???                                                                                                                            We gaan netjes op tijd van huis, naar het station om daar nog meer lopers op te pikken Ellen en Alex, Karin hadden we onderweg al opgehaald en ook Yvonne ons loopmaatje van Energie sloot aan. Lekker in de trein met een bakkie van Yvonne komen we de tijd wel door, het weer gaat er wel steeds rotter uit zien en er komen dikke druppels uit de lucht vallen. In de trein blijkt via twitter dat Rob ook ergens in de trein zit geheel illegaal 1e klas tja die Haagenese raar volkje. Op het station zien we elkaar dan toch, nog even en wachten we even op Marcel en Ginnie. Dan is het richting het parcours en kijken of we ergens een bakje koffie droog en warm kunnen krijgen, helaas droog lukt maar warm niet we hebben een partytent van het rode kruis even als Running Plus Meeting Point dus wel droog maar helaas zonder kachel, koffie werd ook snel geregeld. Het voordeel was er stonden stoelen dus even lekker beetje zitten en je op je gemak even omkleden en klaar maken voor de strijd. Alex, Martin en Marcel gingen iets eerder richting het startvak mochten daarna gingen wij ook maar want er moest uiteraard nog even geplast worden, dus gezellig in de rij met zijn alle en hup naar het startvak. Kou, nat het was niet echt gezellig tot het eindelijk droog werd en een heel flauw zonnetje even langs kwam. Zou het nog goed gaan komen het was erg druk en ik voelde me niet helemaal toppie. Start eindelijk …….. en weg waren we ieder voor zich en we zien elkaar wel weer, Ellen liep een stukje voor me en die zag ik zo af en toe maar kon niet dichter bij komen, me kuit deed zeer en het liep echt lastig bij 3 kilometer wat te doen uitstappen toch nog even proberen…. Toch door pijn is tijdelijk opgeven voor altijd. Wist wel dat ik weer niet onder de 1.30 zou komen maar goed we zien het wel lekker hobbelen en niet zeuren. Bij de tweede drankpost ging ik Ellen voorbij en Ellen mij weer en ik Ellen weer best lekker even stuivertje wisselen, toen stond er zomaar opeens een man midden op het parcours met een ferme duw was die ook weer weg, rare man.
En dan de laatste hobbel en dan is het dalen nog even het gas erop kijken wat we nog goed kunnen maken twee snelle kilometers als afsluiting en een tijd van 1.31.44 niet echt blij ermee maar toch wel tevreden. Volgend jaar dan maar weer proberen. Daarna lekker weer met de trein naar huis en terug kijken op een leuke loop.
En dan trainen we weer netjes een week door een week met iets minder lesuren op school, wel veel thuis studie maar best lekker even een beetje thuis werken hoor. Het voordeel is dan ook dat je lekker op sociaal media aan alle leuke actie`s mee kan doen en dus een mooie flexibele drinkfles win bij Loopreizen.nl hebben ook leuke reizen naar Berlijn in de aanbieding hoor…..
En wij hadden ook weer een leuk reisje dit keer naar Gelderop, de het is voor niks loop, een loop met maximaal 1200 starts op 6 afstanden. Deborah zou eigenlijk de 6 km doen maar had het zo druk gehad dat het niet ging lukken, ik besloot toen maar om een halve te doen daar Martin de hele liep. Konden we gelijk starten en hoef ik ook daarna niet zolang te wachten. Wat een geweldige gave mooie zware loop echt een aanrader….en echt het is voor niks maar een vrijwillige bijdrage word gewaardeerd en is ook echt verdiend voor iedereen die het mogelijk heeft gemaakt.
Oja het is wel een onverhard parcours en je moet dus goed uitkijken waar je loop anders krijg je zomaar ruzie met een boomstronk/wortel en lig je met je snufferd in het zand. Tja ik weet het ik heb altijd van die stomme dingen maar het was het dik en dwars waard, me tijd 2.20.42 zelf geklokt is niet super snel maar daar ook haast niet mogelijk om sneller te gaan en vergeet niet de wind van gisteren pft maar roep het nog een keertje hij is zo GAAF!!!!!!!
Nu even een weekend niks doen even uitrusten………

Geen opmerkingen:

Een reactie posten