maandag 24 september 2012

De week van 17 tot 23 september 2012


En weer een week voorbij een drukke week met lekkere kilometers en moeilijke kilometers. Eerst zondag nadat we uit Amsterdam kwamen nog even gelopen, had daar namelijk van die minimale schoentjes gekocht, en moet zeggen het is anders maar wel lekker en heel erg licht.

Dinsdag hadden we op de vereniging een fartlek training nou das dus mijn ding echt niet, je weet niet hoelang je moet versnellen en hoe vaak dus je durf niet voluit te gaan en train je niet geheel optimaal vind ik.

Woensdag weer even een stukje op de superlichtje schoentjes gedaan en wel wat last van me scheen maar dat kan ook door het sporten komen, goed in de gaten houden dus.

Donderdag stond er een baantraining op het schema van 3-1-3-1 km nou echt niet, geen zin. Ben lekker alleen naar buiten gegaan voor 13 km die niet vanzelf gingen maar wel op de teller staan. Kwam ook nog even Dick tegen de trainer van Top 2000, die geheel verbaasd was dat ik zover van huis was en blij was dat het allemaal zo goed gaat.

Vrijdag en zaterdag lekker rust genomen om zondag te kunnen knallen in Amsterdam.

Een tijd geleden dat ik een 10 EM heb gelopen en echt lekker heb ik hem nooit gelopen dus ben benieuwd. Vroeg vertrokken naar Amsterdam even een bakje koffie op het gemak gedaan, toen Marcel en Ginnie van de trein geplukt en rustig naar buiten gehobbeld. Ondertussen waren ook Marieke en Seb aangekomen dus hun konden de tassen gaan inleveren voor vervoer. Je loop met de dam tot dam namelijk van Amsterdam naar Zaandam en dan is het wel handig als je spullen ook daarheen gebracht worden, en dat hebben ze dan ook keurig geregeld. Doordat wij een beetje raar hadden ingeschreven had ik een startnummer die pas later mocht starten, twee uur later dus maar goed ik kon starten. De hele groep netjes afgeleverd bij de startvakken en toen maar weer terug voor een boekje met koffie en een lekker broodje. Eindelijk kon ik dan na een poos wachten ook gaan omkleden, tas inleveren, en het startvak in. Best een beetje saai ik stond in een startvak van bedrijventeams dus iedereen kent wel iemand en ikke stond heel erg alleen te zijn. Maar goed lopen moet je toch zelf doen. Had `s ochtends nog even gekeken wat mijn tijd was op de 10 EM en dat was 1.41.36, veel sneller ben ik niet geworden in die tijd maar wilde toch wel proberen voor een 1.40 te gaan 6.15 op de km en dan die 100 meter ertussen smokkelen moet kunnen. De eerste twee gingen rond de 11.48 dus een stuk rapper maar ook te merken aan me ademhaling iets langzamer maar wel lekker achter twee andere lopers aan, derde km in 6.04 mm dat gaat lekker even kijken hoe we dat gaan volhouden. Nummer vier en vijf gingen ook lekker en de twee lopers was ik helaas kwijt maar had dus nu wat ruimte voor die 100 meter en voor iets verval. Het blijft lekker gaan bij de negen km heeft een dame het moeilijk en ik geef aan hobbel lekker achter me aan kom op, zo rond de elf km krijg ik het even moeilijk en pakt de dame het even van me over en sleept zij mij weer mee, heerlijk lopen zo hoor. Heb dus even een mindere km maar zelf als ik zo blijf lopen heb ik een goede tijd maar er zit meer in, moet nu eens even doorpakken en het tempo strak houden. Gelukkig km twaalf gaat weer goed, nog maar vier km het moet gaan lukken. Laatste stukje is nog even vals plat omhoog, bocht om en daar is de finishboog, vol nu gewoon stuk gaan het kan het mag het lukt. Yes gewoon 3.03 van de tijd afgelopen 1.38.33 ik ben zo blij. Even de dame opgezocht en elkaar bedankt voor het hazen heerlijk als het zomaar gebeurd, dat is loopsport.

Daarna snel de rest opgezocht Marieke en Seb waren al weg, Marieke was niet geheel lekker en dan kan je beter thuis zijn als buiten in de kou. Samen met Marcel en Ginnie eerst koffie op het station in Zaandam en toen in een trein geperst naar Amsterdam daar lekker even wat gegeten Ginnie had trouwens samen met Marcel ook heerlijk gelopen en haar doel gehaald ook netjes onder de 1.40 en Martin had 1.20 en een beetje dus ook een zeer goede tijd.

Terugkijken dus op een zeer toffe dag waarbij ik eindelijk eens het knopje heb kunnen omzetten en voluit kon gaan.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten