zondag 9 september 2012

De Mont Ventoux


Maandag 3 september.

Zo het weekend is weer voorbij een weekend van veel opruimen en regelen want tja dinsdagnacht gaan we toch echt weg.

Vandaag hadden we lekker vrij van school dus ideaal om een hoop in huis te doen, en alvast het nodige in te pakken. Maar ook toch nog even naar school geweest om extra te oefenen voor die vervelende toets de we niet gehaald hebben, het blijft een zwak punt bij mij maar hoop toch dat ik het gaat redden we gaan er wel voor in ieder geval. Ben het ook wel aan me klasgenootjes verschuldigd want die stonden ook mooi op school om me te helpen echt zo gaaf. Weet soms even niet hoe ik daar mee om moet gaan ben niet gewend dat andere mensen zich zomaar op offeren voor mij.

Morgen zouden we de ochtend vrij zijn maar helaas toch naar school, kan daardoor niet meer even gaan lopen en daar baal ik wel een beetje van, of misschien even als ik thuis kom…….

 Dinsdag toch een hele dag school en herkansing voor me ambt instructie theorie. Heel de ochtend hebben we buiten tegengas moeten geven aan een andere klas, best leuk om te doen hoewel op het laatst ben je er klaar mee. Toen me herkansing die gelukkig goed ging want tjee de vragen waren moeilijker als de eerste keer.

Thuis lekker nog even aangerommeld en dan het punt wel of niet lopen, ach eigenlijk geen vraag tuurlijk gaan we lopen beetje tempo erin rondje van 5 km best lekker. Laatste dingen inpakken en wegwezen.

Woensdag 10:00 we zijn nu 10 uur onderweg en we hoeven nog maar een dikke 200 km dus schiet lekker op. We zitten nu ook in het deel van Frankrijk waar de bergen serieus beginnen te worden en ik denk mijn lieve god waar ben ik aan begonnen. Anderzijds is de omgeving weer zo mooi dat ik straks heel graag wil gaan lopen. Nu sluit ik weer even en geniet van wat er onderweg gaat gebeuren.

Donderdag 6 september 16.30

We zijn gisteren goed aangekomen op de camping, konden nog net voor de lunch inchecken dus dat was super geregeld. Eerst even een lekker bakje koffie bij Ruud en Wilma en Ronald gedronken die het er maar druk mee hebben. Iedereen doen ze ontvangen en dingen voor regelen echt geweldig. Na een uurtje opzoek gegaan nog ons eigen mobile home een lief soort van tuinhuisje, Martin mag ik de sleutel? Sleutel die heb jij toch!! Eh wel inchecken alle papieren meenemen maar de sleutel……juist vergeten. Stom even snel naar de receptie sleutel halen, helaas nog met lunch pauze.

Dan maar eerst in het dorp een paar boodschappen doen en toen konden we eindelijk ons mobile home in. Een klein huisje dus met niet veel ruimte maar zeker genoeg voor zijn tweetjes en met mooi weer. Spullen opruimen handdoeken pakken en even lekker naar het zwembad, veel andere lopers en fietsers kwamen ook en al snel was het beren gezellig.

 
Zwemmen en zonnen maakt hongerig en het reizen moe dus op tijd even wat eten en een klein tukje doen. In de avond nog even met een deel van de groep geborreld altijd erg gezellig. Op tijd naar bed want morgens gaan we met zijn vijven de Mont Ventoux op met de auto en kleine stukje lopen.

 Jeetje wat is die berg eng en hoog en steil en zo niet wat ik verwacht had, wat ik precies had verwacht weet ik ook niet maar dit is killing!!!!! En we staan er nu nog een eind vanaf dit is eng.

 
We gaan de auto uit en een kilometer lopen, ik voel al me spieren gelijk protesteren en doen niet gek beetje warming up had handig geweest. Maar goed na drie keer een stukje gelopen te hebben rijden we door naar de top. Bij het 19 kilometer punt slaat de schrik nog verder om me oren, we gaan nu het kale deel op en de top is nog kilometers ver weg en nog een heel stuk klimmen.

 

 Geen bescherming meer niks meer als op jezelf lopen en door bikkelen dit word mentaal heel erg afzien en roept ook heel veel emoties op, ja vet snotteren en dan Marieke der zakdoek vergeten zijn. Boven even rond gelopen indrukken op gedaan twitter gelezen en dan een berichtje van @robiviveen die hakte er even in en echt de eerste kilometer die ik ga lopen is speciaal voor je moeder.

 

In de middag lekker een beetje aan gerommeld wat gelezen en gedaan en straks naar de pasta party, gezellig met zijn alle eten.

 Vrijdag 7 september 9.15

Het was super gezellig gisteravond, lekker gegeten met zijn alle en het ook klaargemaakt met zijn alle in alle huisjes stond wel een pannetje te pruttelen of te doen en dat is toch wel heel erg leuk. Na het eten kregen we de goodie bags met de shirts en de startnummers voor morgen, zijn echt heel mooi geworden zoals je ziet.

 
Nu lekker al een ontbijtje op en gedoucht om straks even een stukje van de omgeving te gaan bekijken, de planning is Avignon moet een mooi plaatsje zijn en onderweg even kijken of we nog een goede wijnboer tegenkomen.

22.00 Het is tijd om te gaan slapen morgen vroeg op om 6.45 verzamelen dan de berg op om foto`s te maken voor de sponsors en dan weer afdalen o om 9.00 te starten. Als ik heel eerlijk ben zou ik best eerder willen starten hoor, het word toch een hele klus.

Vandaag zijn ze ook van de politie geweest zowel wandelend, als lopend als fietsend en als je al die verhalen hoor en die trotse gezichten zie dan wil je er ook voor gaan. Wat wel minder is, is dat er vandaag ook een paar behoorlijke valpartijen geweest zijn, hoop zo dat dat morgen niet gebeurd.

Avignon is trouwens een erg mooie plaats veel gezien weinig gekocht de levensstandaard is hier erg hoog dus leuk winkelen is er dan niet echt bij, zelfs de wijnboeren zijn erg duur en niet zo goed toegankelijk.

 Nu de hoogste tijd om te gaan slapen morgen is het de grote dag, welterusten.

Zaterdag 8 september 14.45

Yeah heb het gedaan maar wat een tocht geloof me liever een marathon, maar goed even naar het begin.

Om 5.30 ging de wekker even wat eten koffie drinken wakker worden, kleren aan…..en toen ging me maag tegenwerken wat nu weer ik wil lopen maar op een lege maag is niet tof. Maar goed we moeten weg en ik zie het wel. 7 uur iedereen is netjes op tijd dus hup daar gaan we eerst naar boven om foto`s te maken en te doen en dan weer naar beneden, banaantje blijft niet helemaal daar waar het moet maar goed er zit iets in.

Eindelijk is het negen uur en gaan we weg iedereen gaat lekker voor me uit en ik vind het prima zo de eerste kilometers zij me kuiten super stijf en weet ik niet hoe ik moet lopen maar langzaam aan gaat het beter maar word ook de berg steiler en steiler. De eerste 5 kilometer in een goede 40 min de 10 kilometer in 1.30 en dan komt de man met de berg er echt aan. Ook de maag werkt niet echt mee en gelukkig is het nog redelijk bebost dus dat was geen enkel probleem…..

Dan word het steeds zwaarder en zwaarder 4 paaltjes rennen twee paaltjes lopen en zo maar stukje voor stukje verder zien te komen, en dan kom je op 18 km en dan draai je de bocht om en zie je die grote kale berg in de verte en heb je net We are the champions op je i- podje goed voor dikke tranen

Het laatste stuk doe je met iedereen een stukje echt zo gaaf iedereen moedigt iedereen aan en klap voor elkaar kippenvel, de muziek gaat harder nog drie kilometer we gaan meezingen, nog een kilometer ik zie de rest al wachten op de top de Golden Earing klinkt met When the ladie smile `s het kost kracht maar ik smile yes samen met Gina de laatste meters dan is het uit en wil ik me maatje even alleen voor mij even samen dikke knuffel en dan me Engelse fietsvriend de hand schudden en dan moeten we snel naar de camping ik wil nog niet ik wil genieten op de berg, maar we gaan toch.

Nu lekker bij het huisje aan het bijkomen zo even zwemmen en douchen en dan lekker bbq met zijn alle.

 

Zondag 9 september 10.30

Zo we zijn op de weg terug, het is helaas alweer over, gisteravond een super gezellige bbq gehad maar dat kan ook niet anders met al die toppers die een super prestatie hebben neer gezet. Vanochtend op tijd opstaan en de beentjes ja die voelen eigenlijk heel erg goed aan, weet natuurlijk niet hoe het voelt als ik aan zou zetten en dat wil ik ook nog even niet weten. Lekker op het gemakje ontbijtje gedaan zodat we met een goed gevuld buikje onderweg kunnen. En natuurlijk gaan we onderweg ook nog even lekker ergens eten en doen maar wil toch ook wel weer snel naar me katjes want onze campingkat was leuk maar Bartje en Devil zijn leuker.

Het is nu net 18.00 geweest en we hebben nog een kleine drie uur te gaan, maar echt we zitten nog steeds samen na te genieten van heerlijke dagen met heerlijke mensen. Ruud, Wilma en Ronald dank je wel dat we erbij mochten zijn het was een ervaring die we nooit zullen vergeten  hopelijk nog een keer mee mogen maken. Verder wil ik iedereen die dit hele lange blogje heeft gelezen en ook zoiets heeft van dit wil ik ook weleens meemaken of dit hele goede doel draag ik een warm hart toe, kijk dan op de site van MoveforMS of vraag het ons.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten