maandag 25 juni 2012

de week van 18 tot en met 24 juni 2012


Zo en dan is er weer haast een week voorbij, een druk weekje.

Het gaat op school steeds iets gemakkelijker, vind me draai een beetje ga het systeem op de computers steeds beter begrijpen “soms nog wel met hulp”.



Maar goed we gaan het lekker over het lopen hebben, dinsdag was het best lekker weer en het vooruitzicht was vroeg klaar op school dus lekker op de fiets. Helaas viel vroeg klaar een klein beetje tegen maar goed dan maar even stevig doortrappen.

Thuis even lekker eten, omkleden en hup naar de vereniging. Op het programma stond duurloopje met twee keer twee kilometer op tempo!!!!

Nou kom maar op dan lekker rustig inlopen en dan merk ik dat ik best wel heb lopen haasten, darmen spelen een beetje op maar goed eerst even de eerst 2 km op tempo eruit, die gingen zowaar nog lekker ook in 10.46 dus netjes.

Even een kleine breek en dan weer 2 km die gingen iets minder in 11.15 wel jammer maar kreeg er niet meer uit. Misschien is fietsen op trainingsdagen toch niet helemaal een goed idee.



Donderdag heel wijs met de bus gegaan want ze geven ook slecht weer op voor vandaag wel pas voor de avond maar je weet maar nooit.

Vandaag ook op school sport en dat was buiten stoeien met balken en lopen en doen best een pittig lesje maar wel weer gedaan.

Dus thuis gekomen gelukkig even tijd om bij te komen, en me nieuwe schoenen te bewonderen. Heb namelijk vorige week een paar schoenen gewonnen op facebook bij Run2DayNl moet wel zeggen het is een heel erg fleurig paar geworden zeker als je ze naast me allereerste loopschoenen ziet. Maar goed die gaan we van de week wel uitproberen. En dan hup omkleden en naar de av.

We starten altijd om 19.00 en ze gaven voor 20.00 noodweer op, nu hebben wij op donderdag altijd baantraining dus wel een lekker idee, verder als 300 meter zit je niet van de kantine vandaan.

Netjes inlopen, loopscholing en dan starten met het programma als eerste 5 keer 100 meter nou dat zijn er 4 geworden en toen ging het los, wat een regen.

We hebben het ook daar maar bij gehouden en moet zeggen dat ik het niet zo heel erg vond hoor.

 Vrijdag kwamen me schoenen binnen gewonnen met een actie op facebook en wat een verschil met me eerste paar, zelfde merk zelfde type maar een duidelijk verschil.


Zaterdagavond de eerste Leontien run in Rotterdam, je kon een hele tijd geleden bij het Kruidvat hiervoor gratis startbewijzen krijgen, en Nederlander als we zijn gaan we daar natuurlijk voor. Had ook gelijk voor Karin een startnummer geregeld, want samen is leuker dan alleen.

Karin en Ben kwamen ons ophalen en bij de Kralingse Zoom hebben we ook Ellen opgepikt die ook gezellig meeging.

Toen we aankwamen merkte we dat er een behoorlijke wind stond en het parcours zag er vrij open uit dus dat kon nog wel eens iets worden…..

Even lekker rond gehobbeld en gedaan en op tijd het startvak in zodat we geen hordes dames voor ons hebben maar gelijk lekker in eigen tempo kunnen starten.

Net voor de start nog even de prijsuitreiking van de kidsrun en dan mogen we weg. Karin en Ellen gaan als een speer en ik hou Karin wel in het zicht maar blijf er lekker achter hangen, te snel starten breekt me aan het einde toch op dus niet doen.

Bij de 3 km zit ik vlak achter Karin en blijf heel even hangen en ga en dan toch voorbij wil heel graag op de 5 km onder de 30 min zitten. Bij 4 km was er een dame niet lekker geworden. Gelukkig waren er al andere lopers bij en kon ik gewoon door. En ja hoor 5 km in 29.23 dat was een tijd geleden voor mij nu nog even de andere 2 km op 6 min houden en doel geslaagd.

Net na de 5 km kreeg ik Erika in het zicht nog een behoorlijk eind voor me maar wel een uitdaging om erheen te lopen en net voor de 6 km waren we ook samen nog even elkaar gesteund maar de laatste 500 meter had ze nog iets meer over als mij dus ieder voor zich.

Met een eind sprintje binnen gekomen op 38.50 afstand 6.6 km en dus dik tevreden.

Geen medaille wel een leuke goodiebag en gewoon een leuke loop waar veel meer in zit als dat er nu uitkwam ben benieuwd volgend jaar.

Thuis met uitlezen zag ik ook dat me hartslag weer heel erg hoog was, zou me bh weer de geest gaan geven hoop het even niet weer al dat gedoe.



Zondag de planning is om een lekker stuk te gaan lopen misschien in Roosendaal of het strand, maar het is echt rotweer en de motivatie zit even niet heel erg hoog.

Dan word het einde van de middag toch lekker weer en stuiter ik achter me computer….even een rondje op lage hartslag??? Hup spullen aan en go, nou echt laag krijg ik hem niet gemakkelijk dan na 5 kilometer wat anders even 5 keer 100 meter op tempo en dan 1 km op tempo en naar huis toe.

Dat gaat beter en heb ik een lekker gevoel en kan ik er weer tegenaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten