zondag 17 juni 2012

de week van 10 tot en met 17 juni 2012


Ladiesrun mijn loopje met Claudia ieder jaar lopen we deze samen en ook dit jaar weer, niks afgesproken gewoon elkaar tegenkomen en ervoor gaan geweldig toch als je zo vriendschap heb.

Het is wel erg warm gisteren liep je nog met een dikke jas aan en vandaag in je korte rokje en shirtje, maar goed we zien wel.

Na een driekwartier in het startvak te hebben gestaan, klinkt het startschot en weg zijn we.

Het gaat redelijk rap de eerste twee kilometers en ik voel dat me ademhaling niet lekker gaat, blijf volhouden maar bij de 3.5 km geef ik Claudia door dat ze lekker moet gaan, ik doe een stapje terug.

Baal hier best wel van want onder het uur gaat weer niet lukken en dat is geen tof gevoel, maar goed dit schijnt mijn max te zijn en daar zal ik het mee moeten doen. Hoewel ik het niet eens ben met deze stelling.

Het is wel heel gezellig lopen want er staan zoveel bekenden langs de kant en dat maakt het wel heel erg gezellig en met een 1.03.27 kom ik toch nog redelijk netjes over de finish.

Een leuke loop weer gehad maar niet echt tevreden over me tijd, goede raad is duur wat doe je eraan.



Dinsdag hebben we weer een training bij de av een duurloop met twee keer 1500 meter op tempo. Het tempo van de duurloop ligt lekker en ik moet er wel aan werken maar kan het goed volhouden, het versnellen gaat redelijk.



Donderdag baantraining op de av, we hopen met zijn alle op wat kort werk want lange stukken op de baan is dodelijk om te doen. Na het inlopen en de loopscholing, blijkt er toch 3 keer 1200 meter op het schema te staan, maar in goed overleg gaan we estafette doen. Het word 20 min in ploegjes van drie, 200 meters in hoog tempo en de tempo`s zijn hoog haast allemaal rond de 51 sec dus heel dik tevreden. Ook een tip van de trainer ik omhoog met afzetten ipv naar voren dus even goed op gaan letten, verder liep ik erg netjes…..veren in me…..

Daarna is het uitlopen 4 km! Wel erg pittig moet ik zeggen was echt geheel af.



Zaterdag wel of niet lopen wel of geen tijd……toch tijd vrij gemaakt en een uurtje op lage hartslag het ging lekker. Ook erg goed op me afzet gelet, goed voelbaar in de bovenbeentjes maar dat geef niet, misschien geeft dit meer snelheid???



Zondag, vandaag gaan we weer trainen met de lopers die meegaan naar de Mont Ventoux, hopelijk gaat het beter als de vorige keer. Deze keer gaan we naar het Hoge Bergsche Bos, een recreatiegebied met behoorlijke heuvels. Het ging best lekker en het geeft de burger weer wat moed. Het was ook erg gezellig en ongedwongen en dat scheelt ook best wel, volgende keer gaan we weer hier trainen want het is lekker lopen dus waarom ook niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten