maandag 21 mei 2012

De week van 15 tot en met 20 mei


Dinsdag normaal gaan we trainen bij de AV maar er is ook een vergadering van de RoPaRun, dus netjes Aad gemaild wat voor training we zouden hebben.

Maar helaas het nog niet kunnen doen me benen zijn nog niet voldoende hersteld en ik ben nu echt bang dat als ik ga lopen alles kapot loop dus misschien morgen we zien het wel.

Eerst maar eens vergaderen en doen.

Woensdag de beentjes voelen een stuk beter aan dus vandaag dan maar gaan lopen, het schema geeft duurloopje aan met 4 keer 2 min en 6 keer 4 min.

Oke het plan is lekker rustig 5 km naar Ambacht lopen en in het park de versnellingen te doen, helaas het park is kleiner als ik dacht of de versnellingen gingen sneller als ik had verwacht……

Al met al 15 km weg en een tevreden gevoel, in het begin wel weer even wennen om alleen te lopen hoor, morgen weer rust en dan zien we vrijdag wel weer een beetje een raar weekje maar dat zal wel vaker gaan gebeuren ben ik bang voor.



Donderdag weer geen training het is Hemelvaartsdag, komt eigenlijk wel mooi uit omdat ik gisteren nog gelopen heb, nu gaan we vrijdag nog maar even.

Vrijdagochtend met de katten vroeg op controle bij de dierenarts en nog even dit doen nog even dat doen…..eigenlijk is het gewoon vies warm en benauwd maar wil ik wel lopen….

Einde van de middag gaat het gelukkig iets waaien en doen en trek ik toch nog even de loopkleren aan voor een rondje. Eenmaal buiten besluit ik eens te kijken of ik nog 5 km achter elkaar op tempo kan, het lukt net boven de 30 min dus dik tevreden en besluit de andere 4 km iets rustiger te doen maar ook die gingen nog in redelijk tempo dus heel erg tevreden.



Zondagochtend yeah de Marikenloop!!! Wat een feest en wat ben ik er blij mee want morgen is me eerste schooldag en ik stuiter redelijk door het huis heen dus afleiding is welkom.

Het is ondertussen ook goed weer geworden buiten, dus meidenloop rokjes loop, topje erop en gaan.

We lopen de Marieken loop met zijn vijfjes en blijven ook bij elkaar.

Na het omkleden, plassen en water bijvullen en doen het startvak in en daar word het al echt warm, dit gaat pittig worden.

Na dik 25 min mogen ook wij over de startstreep en gaan we op weg, wat een leuk parcours over de bospaden lopen we heerlijk te hobbelen en een beetje de draak te steken met alles en iedereen.

Tja als er dan publiek staat moeten ze wel klappen en als ze dat niet doen dan vragen we er wel om.

Na een kilometer of drie zien we het eerste slachtoffer van de warmte al liggen bah wat een rot gezicht zeg.

Wij hobbelen stug door met af en toe een wandel pauze want naast de kant komen liggen dat willen we niet.

Na de 5 kilometer worden het aantal meiden in de kant meer en meer eigenlijk gewoon niet leuk meer en vlak voor de acht kilometer staat er 1 dame van het rode kruis met twee flauwgevallen dames.

Ik geef bij de meiden aan dat ze door moeten gaan en blijf even helpen kan het niet over me hart verkrijgen om de dame alleen te laten tobben.

Gelukkig komt na een klein kwartier extra hulp en kan ik door, hup hup gas erop en naar de rest. Het is heel raar lopen je ben eigenlijk fris en fit en je gaat meiden voorbij die echt geheel stuk zijn.

Bij de 9.5 km staat er een leuk bandje en doen we nog even een extra dansje en dan zie ik de meiden staan vlak voor de FINISH ze staan op mijn te wachten de schatten.

Slik me traantjes weg en ga super blij met de meiden of de finishlijn dit zijn echt toppers echte kanjers.

Na het omhangen van de medailles even opfrissen en omkleden en naar de pasta party, die zeker niet verkeerd smaakte.

En toen naar huis want morgen begint er een nieuw leventje voor mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten