maandag 5 maart 2012

Maandag 5 maart 2012

Zo nieuwe week nieuwe kansen toch???

Beginnen lekker met een dagje rust na de 28 km van zondag, er staat best een redelijke training voor morgenavond op het schema dus even stapje terug kan geen kwaad.

Dinsdag hebben we dus training beginnen met 4 km heel erg rustig inlopen, dan 3km versnellen 2 min rust 2 km versnellen 2 min rust 1 km versnellen 2 min rust 2 km versnellen 2 min rust en nog 1 km versnellen.

Tjee hij ging lekker maar ik was echt geheel gesloopt.



Woensdag heb nu twee keer met Martin een tempo rondje gedaan van 5 km maar na gisteravond heb ik daar even geen zin in en ik besluit ik pak een rondje cross.

Lekker rustig naar de Gorzen daar even gek doen dacht ik maar dat viel best tegen het werd een klein crossje van 3 km en toen weer rap terug.

Op donderdag uiteraard weer de baantraining, eerst even buiten 4 km loslopen en daarna 8 keer 800 meter versnellen met kort rust en die gingen best lekker haast allemaal in 4.33 vind het netjes.

Zou het dan toch ook door die bietsensap komen dat ik makkelijker loop, ik weet het niet hoor zit het tussen de oren of helpt het echt.

Vrijdag gaan we nog even naar de stad om bij Run2day nieuwe schoenen voor Martin te halen zijn oude zijn echt op en hij krijgt last van zijn enkels.

Nog maar wel even een rondje mee inlopen voor zondag of maar gelijk uit de doos aandoen?



We gaan het zondag wel zien Martin met de 30 km en ik met de halve van Vorden heb er zin in.



Zondag zo vroeg het wekkertje zetten want Liesje en Andre komen ons al vroeg halen, Robby komt ook hierheen zodat we gezellig kunnen carpoolen naar Vorden.

Liesjes is best wel een beetje zenuwachtig want het word haar debuut op de halve en Saskia gaat der hazen.

Aangekomen in Vorden zien we, Remco met Rebecca en kids richting sporthal lopen, we parkeren de auto en lopen ook naar de sporthal.

Hier staan ook Marcel en Ginnie al maar helaas ik moet eerst even naar binnen want ik moet heel erg nodig plassen tja hoort er ook bij toch.

Zo nadat we dat gehad hebben eerst even iedereen netjes gedag zeggen en doen.

Een goed half uur voor de start gaan we startnummers halen en ons even omkleden, ¾ broek lange broek, shirt korte mouw lange mouw??

Het word een ¾ tight met tshirt wel nog een extra hempje eronder en we gaan ervoor.

Wat drinken, plassen, banaantje eten, gelletje mee, muziekje op moet gaan lukken toch.

Het startschot is iets later omdat we anders na 800 meter al voor een trein moeten wachten en dat is niet handig, dus trein voorbij startschot best wel apart.

Gaan heerlijk van start en ik loop lekker maar wel oeps duidelijk iets te hard 5.53 in de 1e km is voor mij te snel. Het duurt even maar na 4 km kom ik in me ritme en loop ik in een heerlijk tempo.

Alleen is het best lastig om je tempo goed vast te houden en ik kom een groepje tegen wat lekker loop en ik blijf er even bij hangen.

En zo loop ik eigenlijk steeds naar iemand toe, ik vind dat wel lekker lopen.

Ondertussen natuurlijk ook genieten van de omgeving want het is hier echt mooi en uiteraard zien we ook plaatjes van de kastelen, het is niet voor niets de 8kastelenloop. De kastelen zelf zie je vaak niet hebben een iets te lange oprijlaan helaas.

Dan bij 13 km komt Andre me voorbij die de 30 km loopt, mm gaan we nu al ingehaald worden door hun….hoop niet dat Martin ook al zo dicht op me hielen zit zeg ik kijk een beetje achterom maar zie nog niks pft.

Ik hobbel lekker verder over de karrensporen en de klinkerpaden en soms een stuk asfalt het loopt nu redelijk lekker maar als je hier loop na drie weken regen is het wel anders denk ik.

We lopen nu al een lekker stukje weg en in de verte loopt een man te rennen dan weer te wandelen en te doen ik ga proberen of ik erbij kan komen. Jeetje iedere keer als ik er bijna ben gaat tie er weer vandoor eigenlijk best irritant.

Ik merk dat ik me begin te ergeren aan de man maar we zijn bijna aan het einde en mijn krachten zijn ook bijna op en ik kom er echt niet meer voorbij, baal er wel een beetje van maar goed.

We draaien het laatste stukje op en ik zie Saskia staan he hoe kan dat die deed ook de halve met Liesje en die horen achter mij te lopen ik kijk op me horloge ik snap het niet???

Dan maar gas geven finishen en het gaan vragen, vol van een lekkere loop een goede tijd 2.15.50 loop ik weer door de finish terug oeps dat vinden ze niet leuk, sorry.

Liesje en Saskia hebben de verkeerde afslag genomen en kwamen dus op het parcours uit van 10 km, echt zo balen……

Ginnie die wel echt voor de 10 ging had ook heerlijk gelopen en nu nog wachten op de mannen, die ook stuk voor stuk zeer tevreden aan kwamen.



Na ook nog de laatste vreemden de finish over te hebben geschreeuwd zijn we moe maar voldaan weer naar huis gegaan.

Heerlijk een pizza in de oven en een warm badje en dan ben je zo weer opgeknapt.

Het was weer een heerlijke dag veel gelachen maar is ook niet anders mogelijk met die mensen van runningplus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten