maandag 12 maart 2012

Maandag 12 maart 2012

Zo we hebben er weer een week trainen opzitten een week waarin ik de 500 kilometer ben gepasseerd, wat een meters he.

Vorig jaar zat ik pas aan de 418.5kilometer dus als het goed is zou het nu beter moeten gaan met de marathon, maar goed daar kom ik denk ik nog wel even op terug.

Na de heerlijke loop van vorige week zondag heb ik maandag lekker rust gehouden ook omdat er een zwaar schema aan kwam.

Dinsdag gewoon training bij de av natuurlijk die zwaar was omdat we zeker het eerste stuk van 3 km heel rustig moesten inlopen daarna 2 km sneller 3 km rustiger 2 km snelst 3 km heel erg rustig. Je moest ook de 2e 2 kilometer minimaal 30 seconden sneller als de eerste en wist niet dat ik het in me had me ze gingen heel snel 10.44 op de 2e terwijl de 1e in 12.15 ging.

Je kan dan wel stellen het doel gehaald.

Het schema wilde dat we op woensdag een duurloop van 30 km gingen doen, nou dat vond ik iets minder dus netjes gemaild dat ik dat niet ging halen.

Dan maar op donderdag een duurloop van ongeveer 20 km ook erg veel…..

We moesten met de marathon lopers alleen naar buiten voor de duurloop, rondje Kijfhoek en dan nog een extra rondje om het spoor.

De groep bestond uit 6 mannen en Irene en ikke, die ook dus het tempo mochten bepalen en netjes op kop liepen.

Een best leuk rondje maar nog wel erg donker in het park maar het ging lekker kon lekker het tempo vasthouden en was best blij met mezelf.

Had alleen heel de weg zoiets van oeps ik geloof dat ik even de bosjes in moet maar goed heb het netjes op kunnen houden.

Het extra rondje om het spoor heb ik en nog een paar overgeslagen 16.5 km is best een mooi stuk en goed is goed.

Vrijdag moesten we volgens schema 10 km uitlopen en dan zaterdag twee maal een rondje van tussen de 2 en 10 km waarbij de 2e keer sneller moest.

Wel erg pittig als ik er zondag ook weer 32 moet lopen…uitlopen tja 2 keer hetzelfde met 5 uur er tussen wel grappig…

Besluit training van vrijdag doen we niet en die van zaterdag doen we vrijdag hebben we zaterdag rust.

Dus vrijdagochtend een klein stukje inlopen 2 km sneller uitlopen en naar huis en `s middags weer hetzelfde, nou dat ging maar echt sneller dat zat er niet echt in 30 sec maar.

Vond het ook heel erg zwaar om te doen.

Zaterdag lekker rust en met Martin mee naar een bijeenkomst van de roparun, was best heel erg heftig ze vertellen ook welke doelen gesteund worden en die liegen er niet om.

Ook nog met een man staan praten over sportvoeding enz en die had pillen daar loop je op als een trein, oke die willen we wel proberen natuurlijk.

Kregen wat zakjes mee zodat we de volgende dag met de duurloop gelijk konden proberen.



Zo heerlijk geslapen, het zonnetje schijnt dus dit moet een heerlijke duurloop gaan worden.

We pakken al onze spullen en gaan op weg voor een heerlijke dag.

Het is met de trainingsloop wat stiller omdat er toch heel veel zijn die in Den Haag de CPC gaan lopen.

Ook onze voorloper Aad (is ook mijn trainer) is er niet en Irene heeft de eer om naast John voorloper te mogen zijn. Best spannend want ik zou het niet kunnen en ze heeft ook nog niet eerder de 32 km gelopen.

Maar goed we gaan lekker onderweg, ja uiteraard hebben we de pillen ingenomen.

Ondanks dat we iets te snel vertrekken gaat het lekker, muziekje zonnetje tja dan is het al snel goed. Heb voor mezelf ook zoiets van als ik het tot de derde drankpost bij kan blijven ben ik dik tevreden de rest trek ik ook wel alleen.

We zijn de tweede drankpost voorbij en het gaat nog steeds lekker, zouden die pillen echt werken je moet er meer energie van krijgen en meer zuurstof in je bloed…

Bij de derde drankpost word ik iets moei maar geef nog niet op, geef wel aan dat als het niet ga ik me laat zakken.

John de voorloper heeft erg last van zijn voeten en laat mij met Irene wat stukken voorop lopen en dat maakt mij wel sterk merk ik, maar bij de 25 km gaat het toch erg pittig worden.

Ik zak ietsje af en blijf eigenlijk toch nog wel redelijk bij de groep tot de drankpost op 26 km.

Daar neem ik echt afscheid van de groep en ga lekker alleen verder, vind het ook best druk in een groep lopen en wil even lekker zelf genieten.

John moet eraf, en dat maakt het voor Irene wel erg zwaar. Maar ik trek het ook niet om toch bij de groep te blijven, en ik moet gewoon aan mezelf denken heel erg ego maar ik moet wel. Toch ben ik ook aan het denken is het wel echt iets voor mij die marathons…het is zo zwaar en halve zijn toch ook heel erg leuk, zou ik me inschrijving annuleren?

Ik weet wel als ik Rotterdam loop dat ik dit jaar geen tweede marathon doe het zijn best dingen die even door me hoofd spoken wat wil ik ermee bewijzen en zo loop ik redelijk door.

Ik kan tot 28 kilometer redelijk dicht bij blijven maar dan loopt er een meisje met een paard op het fietspad, de groep gaat er langs het paardje word onrustig en dan komen er ook nog eens fietsers langs. Het meisje heeft het even zwaar en ik besluit om er even voor te springen zodat ze even tot rust kunnen komen, ik loop even een stukje mee en als ik merk dat het weer goed gaat vervolg ik me weg.

Helaas de groep ben ik nu wel iets uit het oog verloren.

Het word nu ook wel erg zwaar omdat je uit je ritme ben en ik besluit het laatste stukje park lekker niet te doen die ene km maakt ook niet veel meer uit.

De pillen werken die, ja denk het wel alleen wil ik de volgende keer na een poosje nog eentje innemen kijken of het dan nog beter gaat, ook Martin had wel het idee dat het makkelijker ging dus. We kijken het even aan.

Daarna hup douchen en snel naar de metro want ja als er zoveel vriendjes starten in Den Haag dan willen we wel bij de finish zijn, dus hup de metro in en gaan.

Even lekker zitten even bijkomen gelijk even eten en goed drinken, twitter lezen ideaal die metro.

In Den Haag aangekomen gelijk naar de finish gegaan de eerste lopers waren al binnen maar dat zijn echte toppers.

Ik besef dan dat ik hier twee jaar geleden me debuut had op de halve en dat Martin net voor de finish met bloemen stond en ik moet best wel weer even een traantje weg pinken. Tja we gaan weer richting de marathon extra emoties komen weer los.

Plekje gezocht en contact gezocht met Ginie even wat heen en weer bellen en damn Marieke heeft de strijd moeten opgeven, last van de voet.

Hoe moedig om op te geven want ze gingen super lekker ook de haas Marcel is er uit gestapt samen uit samen thuis. Oke dan gaan we zoeken naar Agnes, Brigitte en onze bink Rob.

We hangen over de hekken en zien hier en daar ook andere bekende voorbij schieten, Agnes missen we net even helaas, maar Brigitte zien we naar de finish stuiven.

En dan komt Agnes gewoon ook lekker mee gillen en klappen en doen. En gaan we wachten op Rob en we wachten en wachten en dan word er om geroepen dat de laatste loper eraan komt. Ze gooien dan ook nog even Lee Towers door de luidspeakers en ik moet dan tuurlijk weer heel hard slikken. Toch we hebben Rob nog niet gezien en weer word er geroepen de laatste loper komt eraan en dan he eindelijk een kale kop en een Ado shirt Rob is in zicht en gaat ziels gelukkig over de finish.

Zo iedereen is binnen en er word even lekker geknuffeld en gedaan en dan is de dag om of….we besluiten naar de Italiaan te gaan even een hapje eten de meeste gaan naar huis want sommige moeten nog een heel eind.

Met Marcel, Ginie en Marieke duiken we de Italiaan in en hebben een leuke afsluiting, om even voor tienen is het dan toch echt wel op en gaan we richting metro en trein om naar huis te gaan.

Na een goede 15 uur doen we de deur weer open en ploffen op de bank maar wat een leuke gezellige dag hebben we gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten