maandag 27 februari 2012

Maandag 27 februari 2012

Zo en weer een week voorbij wat een week weer zeg.

Misschien dat het sommige mensen nog niet bekend was maar Martin zit weer thuis helaas dus is het best weer even aanpassen en doen. Maar goed we hopen dat het niet te lang duurt en wachten maar weer af op betere tijden, meer kan je toch niet doen.

We hebben over de mail van de trainer Aad een schema gekregen voor de marathon, ik ga het redelijk inpassen maar zal toch ook mijn eigen hartje blijven volgen. (niet verder vertellen hoor)





Dinsdag hebben we training en gaan we naar buiten voor een duurloopje, dat gaat heerlijk en aan het einde mogen (moeten ) de marathon lopers nog een stukje extra doen. Best even raar niet klaar maar nog een extra rondje.

Oja en haast vergeten te vertellen me werk is nu echt rond ik ga 21 mei in opleiding alles is rond geweldig!!!!!!



Voor woensdag staat er niks maar die 5 kilometer samen met Martin vorige week was best lekker dus dat doen we maar weer.

Ik ga nu gelijk op tempo weg en das niet handig ik moet eigenlijk even eerst op gang komen maar goed hup het viaduct op en pats tegenwind.

Zo dat viel even tegen ik kom niet vooruit en ik wil zo graag Martin gaat iets lopen sleuren en ik trek dat echt niet, even op de rem en weer verder.

Na een goede anderhalve kilometer draaien we het park in, en hebben we haast geen last van de wind meer.  En gaat het gas op de plank, toch wel stoer dat dat nog lukt.



Donderdag weer baantraining heerlijk door de mail weten wij marathonlopers wat we gaan doen. Vier kilometer inlopen geen loopscholing maar gelijk 400 meter versnellen 100 meter rust maal 10 en 4 kilometer uitlopen.

Oke bijna de mail goed gelezen 400 meter tempo, 100 meter snel, 100 meter rust al met al een leuke training.

Vond het wel pittig om na zo programma nog 4 kilometer uit te lopen was ook een beetje rap tempo….



Vrijdag stond er 12 km rustige duurloop op het schema maar heb lekker rust gehouden en zaterdag ook even herstellen….



Zondag, vandaag staat de 30 kilometer op het programma en ik krijg het even heel erg moeilijk een soort van herhaling van de trainingslopen in Breda  word zenuwachtig, buikpijn en bang, zo bang dat ik er weer heel erg snel afmoet.

Had voor mezelf wel al zoiets van alleen loop ik het ook wel maar toch eraf moeten is niet echt tof, maar goed we nemen telefoon, drinken, eten en alles mee dan moet het goed komen en zien we het wel.

Zo omgekleed alles in me zakjes enz even beetje warmlopen en dan gaan we, lekker in de voorhoede bij Aad en John en het gaat hup rap de eerst kilometers maar al zoveel beter als twee weken terug.

Lekker het windje in de rug en voor we het weten de eerste drankpost, goed drinken een winegummetje en tjop weer verder dan komen we op een stuk dat niet lekker loopt beetje saai en ik krijg het ook iets moeilijker. Aad wil de tijd van het drinken inhalen dus gaat ook nog eens het gas erop we zijn op 12 kilometer en heb het erg zwaar. Mag er niet af van John nog even dan hebben we weer drinken oke ik ploeg door. Bij de drankpost geef ik aan dat ik echt iets terugzak en alleen verder ga.

Tot 16 kilometer blijf ik nog bij maar dan gaat er een gaatje vallen en tot 21 kilometer is het gat eigenlijk niet groter als 500 meter en dan weer een drinkpost en dan ben ik op en moe.

En nu bedenk ik me hoe stom ik had gewoon nog een gelletje moeten/kunnen nemen had misschien geholpen.

Maar goed het is nu ik en mezelf en lopen het tempo word lager maar we hobbelen gewoon door en ik beslis dat ik met 28 kilometer ook blij ben en het extra lusje niet hoef te maken.

Een beetje rekenen levert me op dat ik dan gelijk aan moet komen met de groep, best grappig.

En jahoor ik ben zelf iets eerder, moe redelijk tevreden 28 kilometers volbracht.

Even rekken en strekken en snel douchen, ben er even klaar mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten