maandag 26 maart 2012

Maandag 26 maart 2012

Zo een week waarin we iets meer rust hebben genomen heerlijk was er ook wel aan toe en het is ook lekker weer dus dan is het helemaal toppie.

Dinsdag zijn we gewoon wezen trainen bij de av en we hadden en redelijk pittig programma, 2 km inlopen en dan 3 keer 3 km op tempo met even rust ertussen en weer 2 km uitlopen.

Me doelstelling was alle drie onder de 18 min, de eerst lukte net de tweede ging in 16.50 en de derde in 17.20 dus tevreden.

Woensdag een dagje naar mams het gaat gewoonte worden geloof ik, dit keer ben ik met moeders even naar Bergen op Zoom gefiets een km of 13 en weer terug. Wel eerst in Bergen een lekker ijsje gegeten bij Crusio lekker hoor, maar wat merk je dan hoe snel je went aan 24 versnellingen want dan is 7 net iets minder en het is daar echt niet vlak, wel heel veel vals plat.

En moeders er maar naast met de fietsondersteuning lekker he blablabla echt geweldig toch wel trots op der 70 jaar en gaan met die fiets.

Donderdagavond weer eens lekker baantraining eerst 4 km inlopen en dan stond er 15 keer 400 meter op schema maar dat werden er 10 jippie.

Had thuis al beetje uit gedokterd dat ik ze wel allemaal onder de 2.15 wou lopen, doel gesteld beginnen maar.

Eerste rustig aan 2.15 mooi net goed, toen kwam ik tussen de heren Rob en Nico te lopen en het was duidelijk gewoon meegaan niet zeuren je kan het ronde tijd 2.00, wauw.

Oke ik moest dus mee blijven lopen wel even wennen op deze manier een tempo maker voor je en een steun achter je, maar het ging goed tot de negende ronde toen moest ik iets toegeven en de laatste die heb ik wat rustiger gedaan, maar nog wel in 2.15.

Dik tevreden en zeker mede gelukt dankzij de mannen.

Vrijdag het is heerlijk weer en ik besluit even een klein rondje te gaan doen gewoon even 5 km niet te langzaam maar zeker niet hard, het ging een beetje moeizaam maar wel lekker gedaan.

Ondertussen fietsen we ook heel wat af en ik merk toch wel dat het op gaat spelen, morgen weer een volledige rust dag dus, alles voor de marathon.

Zondag het is nog heel erg fris buiten maar ze geven goed weer op en vandaag hebben we de 35 km loop de langste trainingsloop die we doen.

Lange tight te warm, korte te koud, ¾ tight moet goed komen.

Lange mouwen nee veel te warm alleen een tshirt koud aan de rug een termo shirtje eronder?? Als het moet kan t-shirt uit en in de fietstas…we doen er ook een oud vestje over even voor de eerste km.

Het vestje bevalt goed en na drie kilometer kan het uit en in de fietstas met de marathon gooien we het wel weg maar we weten dat werkt goed.

Het tempo vandaag ligt iets lager in het begin en dat bevalt mij prima het is maar een seconde of 7 maar toch.

Bij een km of 7 denk ik moet ik nu wel of niet plassen…nu is plassen niet mijn ding buiten dus nee ik hoef niet en denk er niet meer aan. Maar bij 21 km weet ik het zeker ik moet plassen, dus hup net voor de drankpost even achter een boom “je ken net zo goed in het open veld gaan zitten maar het is het idee”

Het loopt ook nog steeds lekker hoewel ik ga merken dat ik iets moe word maar goed, we hobbelen netjes mee en dan bij dik 26 km komt er zo heuveltje dat je denkt “het lijkt wel of ik het tunneltje onder de Westblaak uit moet”.

De verzuring gaat meespelen en het lopen in de groep is dan ineens niet leuk meer, nog 9 km alleen ik weet de weg.

Ik zak iets af er zijn vandaag zoveel fietsers dat er Edith lekker bij me blijft fietsen best wel gezellig en dan blijf ik ook beter lopen en ga ik niet te vaak wandelen.

Op bijna 30 km kom ik een oud collega tegen die altijd riep lopen kan ik niet en het liep en zag er heel stoer uit, altijd leuk om te zien.

Na de dertig werd het toch wel echt serieus pittig maar goed we bikkelen door want opgeven is de optie niet, bij 32 km moet je de weg onderdoor en als je gemeen ben kan je bovenlangs, ja ik was gemeen maar voelde zo goed, geeft je weer kracht zeg maar.

En toen heel erg lief kwamen de mannen van donderdagavond Rob en Nico mij ophalen en de laatste twee kilometer begeleiden, het stukje lopen wat ik mezelf stiekum had beloofd moest ik wel even uit me hoofd zetten maar het was zo lief. Moest tuurlijk ook weer even een traantje wegpinken emokoe die ik ben.

Ze vonden dat ik donderdag zo me best had gedaan dat ze me nu ook maar even moesten steunen, op 15 april konden ze nog niet beloven dat ze het ook zouden doen.

Al met al een zeer goede trainingsloop gehad zeker gezien de andere die zo waardeloos gingen, maar toch in het achterhoofd is de marathon wel iets voor mij???
 even iets eten en drinken


Denk dat ik hierna even geen marathon meer loop en lekker even wat korter werk ga doen, snelheid opbouwen en me ook richten op de Roparun en me opleiding het gaat zwaar genoeg worden allemaal. En wie weet loop ik wel nooit meer een marathon want het is en blijft een pokke eind hoor.



Vandaag niet veel gedaan alleen gefiets naar Rotterdam me Garmin horloge deed het niet meer en zonder is best lastig dus even ermee terug.

Met tuurlijk de angst hoelang ben ik hem kwijt gaan ze hem opsturen?? Wat doen ze eraan?

Erg blij dat ik hem in een winkel had gekocht en dat de service bij Coolblue zo goed is kreeg gelijk een andere mee, echt geheel super.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten