maandag 20 februari 2012

Maandag 20 februari 2012

Woensdag had ik voor mezelf in de planning staan een km of 10 op tempo......
Maar goed na een lekkere en toch wel pittige training op dinsdag misschien iets teveel, (en het waaide ook best hard).
Het stuk wat ik wilde doen geeft niet veel bescherming dus wind tegen is wind vol tegen, maar ik kan ook voor de kortere versie gaan 8 km.
Oke omkleden doen en toen vroeg Martin zou ik met je meegaan, lopend op de fiets wat jij wil......
Goede afspraken gemaakt verteld dat ik gewoon lekker op tempo wilde maar niet extreem zo rond de 6.15 per km.

Wij onderweg de eerste even iets rustiger even de beentjes warm lopen en hup gas erop, windje redelijk mee viaduct op en af en de tweede in 5.46 whoehahaha das snel gelukkig ging de wind mijn tempo omlaag gooien en werd het 6.05 nog stevig voor mij.
Ik merkte wel dat het me heel veel kracht koste en gelukkig merkte Martin dat ook en zijn we nog een stukje eerder afgeslagen 5 km in 30.53 en dik tevreden en zonder ruzie.....

Krijg de smaak weer te pakken.

Op donderdag altijd baantraining. Hopelijk hebben we het niet al te zwaar, want voel best een beetje de beentjes van de 5 km van gisteren op tempo.

Eerst altijd even een stukje inlopen dan loopscholing plassen en dan komt het programma, 1-2-3 kilometers op de baan in eigen tempo maar wel vlotjes….

Tjee 3 km op de baan ik vind dat echt pittig maar goed we gaan er netjes voor en zien wel waar het schip strand.

Eerste netjes in 5.42 de 2 km ook gemiddeld 5.42 wauw das echt lekker maar dan merk ik ook wel dat de energie een beetje op is maar goed wil het toch gaan proberen om ze net onder de 6.00 per km te lopen.

Het gaat moeizaam maar lig redelijk op schema en gelukkig gillen ze me de laatste 100 meter toe en is het net onder de 18.00 dus tevreden niet verwacht wel gedaan!!!!

Uitlopen en lekker onder de douche, dik verdiend.

Vrijdag is rustdag wel een flink eind met moeders gewandeld dus ook nog lekker bezig geweest.

Zaterdag de dag dat Ed techniek training geeft vorige week voor het eerst geweest en goed bevallen dus vandaag maar weer.

Er word veel aandacht aan loopscholing, houding, rekken en strekken besteed dus niet vermoeiend betreft lopen maar toch pittig.

Tot we een stukje gaan lopen en oeps we gaan intervalletjes doen 1-2-1 minuut en dat een keer of vier!!!

Het is dus ook een beetje pittig maar wel lekker en het gaat best wel goed.

Dus weer een lekkere training gehad.


Op zondag hebben we geen marathontraining dus, gaan we weer eens naar ons andere clubje Top 2000. Hier hebben ze vandaag de pannenkoekloop en das altijd lekker…

Dit is altijd in Barendrecht en daar gaan we dan met de auto heen lopen op de trimbaan de rondje om weer terug tegaan.

Omdat mijn kilometers vorige week niet echt lekker gingen besluit ik er lopend heen te gaan zodat ik toch aan een goede 20 km bij elkaar kan komen.

Route uitgezet uitgerekend hoe vroeg weg dus alles goed geregeld.

Ik ga de deur uit en het is best een beetje glad er is een beetje nachtvorst geweest maar goed even extra opletten komt het wel goed.

Er is een heel flauw zonnetje maar ook wat donkere wolken, ach het zal best meevallen.

De eerste km gaat in een lekker tempo en ik heb het goed naar me zin en dan komen heel voorzichtig de eerste druppels…oeps petje vergeten bah lastig.

Het stopt weer dat valt weer mee en dan nog geen 5 min later plens regen, sneeuw en hagel ben gelijk goed nat en koud!!!!

Het loopt niet lekker en er is best even de verleiding om een lusje te maken en terug te gaan, maar goed ook met de marathon kan het slecht weer zijn.

Gelukkig is het geen lange bui en is het wel opletten met lopen maar het gaat wel.

Helaas krijg ik gewoon iedere keer weer zo kort maar heftige bui over me heen, het is zwaar ook de wind is best stevig het tempo ligt dan ook niet zo hoog als ik eigenlijk zou willen maar goed als we er maar komen.

En dan eindelijk zijn we er, maak ik nog een extra lus of ….nee de andere komen allemaal aanrijden ik blijf een beetje dribbelen om niet teveel af te koelen want ik ben echt drijfnat.

Jasje uit bodywarmer aan beetje dribbelen en dan met zijn alle rondjes rennen, tuurlijk is het glad op de trimbaan dus rustig aan en ik loop braaf twee rondjes en dan ben ik het echt wel zat.

Heb een goede 21 km op de teller staan, redelijk tevreden dus klaar.

Lekker even snel naar huis douchen en pannenkoeken eten, het was weer erg gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten