maandag 13 februari 2012

Maandag 13 Februari 2012

Wat een week is dit geweest zeg, echt eentje om toch wel snel te vergeten.

Het begon maandag dat Martin nog steeds uitgevroren thuis zit, wel heel erg gezellig tuurlijk maar het is weer even wennen enzo.

We zouden even samen gaan uitlopen maar dat gaat dus echt niet Martin kan niet zo langzaam lopen zonder te struikelen en ik ga dan dus weer harder als ik wil.

Halverwege zijn we ieder maar verder gegaan want om nou ruzie te maken tijdens het lopen staat ook zo raar.



Dinsdagavond zijn we gewoon naar de av gegaan hoewel ik toch wel een beetje de hoop had dat het niet door zou gaan ivm de kou, gevoelstemp was min 11 graden.

Maar het ging gewoon door training aangepast en gaan, heel rustige duurloop met lichte versnellingen van 1-3-6-9-6-3-1 minuut was best lekker ook al gingen de laatste 5 best rapjes.



Ondertussen zijn we ook druk op zolder bezig om eens goed achter de schoten op te ruimen en weg te doen wat we niet gebruiken, dus paardrijkleding enz is in de aanbieding.



Donderdag was het nog steeds koud maar gelukkig al iets minder als dinsdag, baantraining zat er alleen nog niet in (vind ik niet erg hoor) dus buiten versnellen, korte stukjes niet te gek hard maar wel vlotjes 10 keer 90 sec en 5 keer 60 sec.



Vrijdag ga ik normaal een stukje voor mezelf spelen maar we zouden zaterdag bij Ed gaan trainen op techniek en dat soort dingen dus dan vandaag maar rust.

Mooi kunnen we de zolder even afmaken want het word nu wel heel erg rommelig.



Zaterdag dus vroeg op en naar de av voor techniek les.

Best wel heel erg koud weer vandaag, we gaan eerst rustig warmlopen en doen verschillende oefeningen, wat loopscholing een climax loopje en wat traplopen, heuvel lopen een druk ding dus maar wel heel erg leuk.

Het was wel inspannend  vooral omdat de wind toch weer op me longen sloeg maar erg goed te doen.

De rest van de dag lekker geluierd het eten voor zondag gedaan en gewoon genoten.



Zondag de dag die ik eigenlijk al niet meer wil benoemen wat een rot dag zeg, we gingen lekker op tijd naar de av voor een trainingsloop van 28 km.

Kleren aan goed ingesmeerd, gelletjes mee en gaan.



Zo dat gaat gelijk in tempo het viaduct op…..pft maar goed in het begin heb ik altijd even moeite met me ademhaling dus even proberen goed diep door de neus en mond uit……

Het lukt niet het wil niet de vrieskou prikt in me longen, we gaan ook nog eens net iets harder voor me gevoel, jeetje wat nu kom op even doorzetten.

De vrieskou snijdt na een tweede kilometer al in me keel het doet zeer kan me ritme niet vinden het gaat niet.

Wat moet ik doen met pijn en moeite naar de eerste drinkpost en dan met de auto terug…..of afhaken en zelf terug lopen…..

Net voor de drie geef ik aan ik ga eraf, baal van mezelf er rolt een traan over me wang voel me heel alleen en heel erg klein.

Even lopen en nadenken wat doe ik omkeren en terug gaan of zelf een stuk lopen.

Ik besluit voor mezelf dat ik minimaal een uurtje moet lopen en dus kom ik weer in beweging en hup ga ik lekker verder.

De groep loopt voor me uit en aan het einde van het fietspad gaat de groep links en ik ga rechtsaf Heerjansdam in.

Op bijna 5 kilometer zie ik een ijsbaan en wetend dat ik nog even door wil en geen drinken bij me heb ga ik hier even een bekertje lauwe thee bietsen, gelukkig ze werken mee en na een hele korte stop kan ik weer verder echt super lief.

Ik loop lekker rustig maar gestaag door het dorp heen richting de Oude Maas en hier kom je op een fietspad wat langs het water gaat en gewoon lekker loop.

Het is niet makkelijk om toch een beetje tempo te houden en me longen niet teveel te belasten maar het gaat redelijk.

Dan weet ik ook 15 kilometer is haalbaar verder gaat gewoon niet omdat ik geen drinken bij me heb en toch merk dat je wel wat dorst krijg.

Een gelletje geeft gelukkig nog wat vocht en een dropje is dan ook best lekker.

Na 15 kilometer ben ik bij de av, blij dat ik er ben maar wat baal ik dat ik niet met de groep mee kon.

Over negen weken is de marathon al en op deze manier gaat dat echt niet lukken dus, uitschrijven, startnummer verkopen, het nog even aan kijken ik weet het soms echt niet.

Me trainer om raad vragen….weet wel als ik me niet aan zijn raad hou dat hij dan best wel eens een beetje geïrriteerd kan raken. Althans dat gevoel heb ik.

Heb net voor mezelf een plannetje voor deze week gemaakt kijken of dat gaat en dan zien we wel.

Maar echt wat had ik het slecht gisteren en nog wel een klein beetje, vandaag rust en morgen moet het maar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten