maandag 9 januari 2012

Maandag 9 januari 2012

Wat een week hebben we gehad zeg, echt geheel top!!

Behalve lekker getraind deze week ook lekker een beetje geluierd en vakantie gevierd.

Door de bouw was Martin vrij. En hebben we dus heerlijk uitgeslapen aan gekeuteld lekker gewinkeld en dus gewoon genoten.

Vrijdag kreeg ik ook een mailtje van Korps Rotterdam dat ik donderdag 12 jan me gesprek heb, en ik maar wachten op me telefoontje.

Moet wel zeggen dat ik het wel heel erg spannend vind en ook best wel een beetje eng.

Gisteren hebben we de halve van Egmond gelopen wat een leuke loop!!!

We zijn om negen uur vertrokken om Robbie op te halen, Alex en Reimon hadden afgezegd .

Dus ik ben lekker relax achterin de auto gaan liggen, de mannen voorin en hup rijden richting Alkmaar.

Hier moest je de auto parkeren en werd je met bussen naar Egmond gereden, helemaal goed geregeld en gedaan.

In Egmond aangekomen was er een sporthal waar je lekker even koffie kon drinken, beetje zitten en doen, omkleden enz.

Kwamen hier Sandra nog tegen van de trainingslopen met Run2fourty2 en altijd even leuk om weer bij te kletsen.

Lekker koffie gehaald en ondertussen kwamen ook Marcel en Ginnie aan, die hadden al even staan kijken bij Martijn en Marieke die de kwart marathon liepen.

Op het gemakje bepaald wat de kleding keuze werd, i-podje opgedaan, drinken en gelletje op zak, horloge om en dan moet het maar.

Buiten kon je je tas inleveren en nog even een dixie bezocht, zo dan zijn we er klaar voor op naar het startvak.



Waren als een van de eerste in het startvak en het was ook best koud zo op de boulevard maar goed dan sta je wel lekker vooraan.

Na driekwartier mochten we eindelijk los geheel stijf van de kou begon ik aan mijn loop dus.

De eerste kilometer wilde ik toch weer iets te hard gaan dus even iemand gezocht die lekker rustig liep en daar achter gekleefd, voor me eigen behoud want als ik te snel start word het helemaal niks meer.

Na dik drie kilometer het strand op, moet zeggen de strandopgang was even een stukje lastig maar viel mee.

Het strand was zo lekker lopen het was hard wind in de rug en zo gaaf, al die mensen voor je een machtig gezicht.

Ik had een lekker tempo voor mezelf van rond de 6.20 per km zodat ik een leuke tijd kon lopen en mezelf ook niet het eerste stuk over de kop zou lopen.

Wat me wel opviel was dat ik echt alleen maar werd ingehaald, was best demotiverend (loop je dan echt zo langzaam) maar goed heb me niet gek laten maken en lekker verder gegaan.

Bij 10 kilometer gingen we het strand af via een pittig pad en de duinen in, die ook gelijk best aardige klimmetjes waren maar erg leuk en afwisselend.

Het eerste stuk was ook onverhard en ik merk toch steeds meer dat ik dat wel heel erg lekker lopen vind.

Bij 15 kilometer zag ik dat ik heel mooi op schema lag wat betreft me tijd maar wist ook dat ik het nu zwaar zou krijgen, had al dik twee maanden niet meer als 15 kilometer achter elkaar gelopen. Wist ook niet hoeveel klimmetjes er nog zouden komen dus durfde ook niet teveel te versnellen, zat iedere kilometer zo rond de 6.45 dus niet super snel maar genoeg voor een redelijke tijd.

Bij de 20 kilometer wist ik dat er nog een hele zware klim zou komen maar toen had ik echt zoiets van Yes ik heb de tijd die ik hebben wil kom maar op met die heuvel.

En hij was niet makkelijk maar minder zwaar als ik had verwacht, dus een mooie eindtijd van 2.17.11 geheel blij en tevreden.



Lekker met Marieke, Ginnie, Annelies, Martijn en Eefje, en Seb naar de sporthal terug waar Martin en de rest stond te wachten. Iedereen had heerlijk gelopen dus dat is altijd leuk.

Snel omkleden en doen en dan met ze alle naar Marieke en Seb voor een heerlijk bakje erwtensoep en koffie met appeltaart.

En geloof me de soep was top de taart was geweldig en het was echt super gezellig.

Het is zo leuk dat mensen die elkaar op een forum hebben leren kennen dit met elkaar kunnen delen.

Even voor achten zijn we weer in de auto gestapt om terug te gaan naar huis, moe maar super voldaan.



En toen kwam voor Martin nog een mailtje binnen, hij heeft een team en gaat de roparun lopen, zijn droom word werkelijkheid zo gaaf.

Na wat traantjes en gesnuif, heerlijk geslapen en dromend van de volgende loop de midwinter marathon in Apeldoorn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten