maandag 8 juni 2020

Over lopen en fietsen en wat er verder gebeurd


Zo zijn we weer, tja ik gaf het al aan zo gebeurd er niets en zo gebeurd er echt van alles.


Na een heerlijke fietstocht moet er ook weer eens een keertje een fatsoenlijke duurloop gedaan worden. Ja New York staat gewoon op de planning maar door het Corana gedoe heb ik minder zin in mijn duurloopjes, ook omdat het heerlijk fiets weer is. Maar goed na een lekker loopje is het goed herstellen in de beentjes.


Zondag 24 mei een mooie dag om een duurloopje te doen gewoon lekker rustig zoals het hoort en Martin gaat gezellig mee, het gaat lekker en dat geeft de burger weer iets moed, nu netjes uitbouwen en vasthouden ik kan het.

Dan krijg ik een berichtje van moeders met een heel bizar verhaal. Jaap de vriend van moeders doet nog mantelzorger werk, hij helpt een man die ziek is en begeleiding nodig heeft als hij naar het ziekenhuis moet enz, nu is de man op genomen in het ziekenhuis omdat hij heel erg ziek is dus Jaap gaat er regelmatig heen, schone pyama`s en dat soort dingen regelen. Tot er een telefoontje kwam 26 mei het ziekenhuis, meneer was overleden. Dus oke het is al laat maar toch even wat dingen in werking gaan zetten. Na een kwartier weer de telefoon, het ziekenhuis…..meneer had zijn adem ingehouden en leefde nog! Ja echt geloof me dit soort dingen overkomt ons weer. Ondertussen is meneer wel overleden maar dat heeft nog wel vijf dagen geduurd. Te gek voor woorden eigenlijk.


Maar goed er gebeuren ook leuke dingen zo kreeg ik ook die dag een fotograaf en modellen op bezoek, er moet meer actie gemaakt worden voor het winkelcentrum op facebook, dus van iedere winkel foto`s en een filmpje. Deze komen in de plaatselijke krant en op facebook. Dus de winkel super strak alles spik en span en ik moet zeggen de modellen hebben hun best gedaan, zodra ik de officelle hier kan posten doen we dat gelijk.



En al kijkend op het facebook kreeg ik van een vriendinnetje een link door over een triatlon in Alphen aan de Rijn, die voor alsnog doorgaat, 20 september tja is dat handig want als New York door gaat zit ik midden in de lange duurlopen. Denk, denk het is natuurlijk wel leuk om toch een keer te kunnen starten dit jaar, het parcours en alles ziet er wel goed uit. `S middags 31 mei ga ik zwemmen met Sil en ik gooi hem in de groep wel leuk om samen te gaan doen. We gaan inschrijven en duimen dat het doorgaat ( p.s. je krijg er wel een medaille extra leuk).

En zo is er weer een maand voorbij waar niet veel gebeurd, maar als er iets gebeurd …….gebeurd het goed.

Pinksteren een heerlijke vrije dag extra en mooi weer en de terrassen mogen weer open!
We pakken vandaag weer de auto met de fietsen erop en rijden deze keer naar Oolgenstplaats en dit ligt nog in Zuid- Holland en niet in Zeeland zoals ik en meerdere mensen denken. Martin heeft een rondje uitgezet en het is weer heerlijk fietsen, wel wat meer wind als de vorige keer.
Bij een km of 40-45 kreeg ik toch wel trek in een bakje koffie, maar ja op een dijk met huizen en boerderijen…..tot ik een banner zag Koffie bij Lenie! Ik kijk op mijn horloge 12.10 dus terras open, rem stop, gil naar Martin en hup het terrein op. We zijn de eerste en we komen eigenlijk in een grote achtertuin met wat leuke zitjes en een complete dierenboerderij, geweldig!



Heerlijke koffie, super leuke mensen echt ben je er in de beurt ga erheen. Oostdijkseweg 53 Goedereede


Maar we waren pas op de helft dus hup weer verder en dan kom je in Oude Tonge, terras, uitsmijter, koele tonic, het leven is geweldig.




En zo gaan de dagen weer voorbij, het is warm en de katten hebben het zwaar, in de avond naar buiten, niet meer naar binnen willen en dan overdag heel de dag languit op de bank binnen bijkomen. Wat een heerlijk katten leven toch. Tot woensdag 3 juni, de katten waren de nacht buiten gebleven en Devil was al vroeg weer terug, alleen Bartje die liet zich niet zien of horen ( nou kan hij ook niet echt hard miauwen). Om een uur of negen ging ik me toch wel erge zorgen maken maar goed wat moet je behalve roepen en doen. De glazenwasser kwam eraan dus even de poort van slot halen en weet je zal ik even voor de zekerheid in de schuur kijken? Zo dom zou hij toch niet zijn maar ja hoor daar zat Bartje, wat was ik blij (en hij ook).


Eind van de middag nog even lekker zwemmen met Sil en hopen dat we van het weekend ook kunnen want hij geeft wel wat minder weer op en om nou in de regen te gaan zwemmen….
Het zwemmen is niet erg maar het omkleden is wat lastig zonder kleedkamers

Zondag 6 juni vandaag weer een duurloop en die 20 zal en moet gelopen worden, nou dat was inderdaad even lastig, had niet echt een route gemaakt, dus hier en daar een lusje of een rondje om richting de 20 km te komen. Het was even lastig maar gelukt. Het zwemmen is niks meer geworden, was best wat onrustig weer.


Toch maar even kijken of het op maandagochtend te doen is in het zwembad, kaartje geregeld voor volgende week maandag, ben benieuwd. Nu snel naar de winkel en vanavond gooien we het wel online.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten