maandag 12 februari 2018

Het nieuwe lopen!!!



Nou we zijn dik vijf weken onderweg in de voorbereiding van Rotterdam op 7 januari is mijn schema in gegaan met een duurloop van 23 km, oké die was te verwachten en had ik ook niet anders gewild.



Een super gezellige groep om mee te lopen.

Dinsdag 9 januari het gaat echt beginnen, ik moet het nu alleen doen en kan eigenlijk beginnen als ik wil en hoef niet te wachten op wat of wie dan ook, oké vandaag wacht ik even op Astrid.
Maar hoe ben ik nu weer op dit idee gekomen, en was er dan niemand die me tegenhield (alsof ik tegen te houden ben).

Astrid door haar was ik eigenlijk een beetje op dit plan gekomen, Astrid heeft in het najaar met een eigen schema getraind voor de marathon van Valencia en daarmee een heel mooi pr gelopen. Nu weet ik ook wel dat wat de een bereikt de ander dat niet perse hoeft te bereiken maar bij haar doorzettingsvermogen en resultaat is het plan bij mij gaan broeden.

Dus ben ik eens gaan googelen op hardloopschema`s en trainers nou in de schema`s kan je jezelf echt verliezen en hebben ze maar 1 ding gemeen; op de wedstrijd dag wensen ze je succes. Dan eens kijken wie er schema`s aanbied en tegen welke prijs en wat krijg je ervoor, nou ook hierin kan je een studie beginnen en wie is goed en wie niet. Nu weet ik dat een klein beetje toezicht bij mij wel erg handig is, beetje van het luie type. Dus gaan we ook eens binnen de eigen vereniging informeren en kwam ik bij Mark de Boer uit ( www.running.nu ).



Mark is bij ons de hoofdtrainer en heeft best een uitgesproken mening over wat een beetje tijden zijn bij een marathon. Toch de stoute hardloopschoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd, met de vraag; Mark ik wil graag een keer goed trainen voor de marathon kan en wil jij me daar bij helpen?
Gelukkig een positief antwoord en zo is de samenwerking ontstaan, en toen moest ik nog even wachten op het schema. Een dag voor de kerst is er nog een loopje op de vereniging en zou ik samen met Ginie lekker het rondje ontspannen gaan lopen. Mark zag dat ik er was en riep he dat is mooi dan heb ik een goede 10 km tijd van jou; oeps dat was niet de planning mag het ook volgende week in Schoonhoven, dan loop ik daar wel het licht uit me schoenen. Top dus nu lekker lopen een beetje het gas erop en genieten samen en ondertussen ook nog een loper uit me groep gehaast naar een tijd net onder het uur, dus goed bezig.

Week later Schoonhoven, de laatste dag van het jaar. Toen we aankwamen was het nog redelijk weer maar de verwachtingen voorspelde niet veel goeds, hopelijk droog starten en daarna ach dat zien we wel. Nou we hebben het gezien en vooral gevoeld het kwam met bakken uit de hemel en al snel geen droge draad meer aan me lijf en de wind man, man, het was werken. De opdracht lopen wat je waard ben was echt even goed afzien maar toch als het moet kan ik het wel en hoe sneller binnen hoe sneller ik kon gaan douchen, hoe ik weet het niet maar ik liep super een mooi nieuw pr op de 10 km 56.25 ik zeg ik ben er blij mee. Een mooi begin voor de trainingen voor de marathon.


En dan komt het eerste schema over de mail, tjop tjop mijn beentjes schieten gelijk in de stress, dat is niet misselijk 5 keer trainen en geen kattepis ik zal weten dat ik serieus ervoor wil gaan. Eerste week 5 keer trainen, en dan de afstanden gewoon dik 10 km op de baan! Oke er staat nergens dat het op de baan moet maar dat is wel het makkelijkste om je tempo vast te houden dus trainen we op de baan. Het voordeel hiervan is je kan veel langer met je schoenen doen. Oke deze zijn wel echt aan het einde nu, is toch geen reclame eigenlijk.



En zo gaan we beginnen aan het einde van de week geef ik door hoe het gaat en krijg ik om de twee weken een nieuw schema… Dat is ook iets waar ik even aan moet wennen niet al te lang van tevoren weten wat ik moet gaan doen, misschien maar beter ook. De schema`s die volgen liegen er steeds minder om en 6 keer trainen is haast geen uitzondering meer.


Ondertussen dochter Deborah helpen verhuizen en tussen de vrachten door even naar buiten, schema roept lopen dus lopen we, op zaterdag moet er ook gelopen worden maar ook gewerkt dus de wekker gaat steeds vroeger om te lopen en weet je wat het gekke is? Ik vind het steeds leuker worden. Soms even overleg met de Mark de trainer voor kleine aanpassingen maar verder ik huppel lekker door.
Waar ik ook heel gelukkig van word is mijn horloge ik zet lekker het programma erin en mijn horloge verteld wat ik moet doen hoef je niks te onthouden en is de baan glad zoals vorige week dan kan je uit wijken naar het parkeerdek. Parkeerdek? Ja naast de vereniging zit een parkeerdek van het station en dat is een heel mooi recht pad, goed verlicht en mega saai van 1400 meter maar ideaal voor de langere stukken, dus daar zal je me ook regelmatig kunnen vinden.


Oja en wil je weten wat mijn doelstelling is voor 8 april? Nou dat is lekker lopen en uiteraard een verbetering van mijn tijd, met hoeveel? Ik hoop gewoon een hele mooie tijd neer te zetten maar welke nee ik doe daar geen uitspraak over.


Zondag gaan we weer voor de vierde trainingsloop de 30 km en hopelijk word het net zo genieten als de andere drie die we al gehad hebben.

Ik hou jullie op de hoogte als ik tijd heb tussen alle trainingen door.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten