zondag 31 december 2017

Goede voornemens

Ik vind het heerlijk om stukjes te schrijven, maar gun mezelf er vaak geen tijd voor. Dus goede voornemen voor 2018 meer bloggen en wat is nu beter om direct te beginnen met goede voornemens dus hierbij mijn overzicht van het jaar 2017 en mijn vooruitblik naar 2018.

Eindhoven tja daar waren we gebleven, dit jaar de halve want we hebben Valencia in november staan. Het lastige van Eindhoven is in de middag starten je wil niet te vroeg eten en niet te laat en wat eet je enz. 
Maar goed zat lekker in me velletje en had wel zin in te kijken wat de mogelijkheden waren, helaas te vlot gestart, beetje hongerklop maar verder dik tevreden.

Eind oktober er moet nog een 35 gelopen worden, het weer is niet echt prettig maar we gaan ervoor, over bruggen door de polders en langs dijken ploeteren we km voor km voort, gelukkig de laatste 8 km staat mijn allesie te wachten om me de laatste km te ondersteunen. 

We doen begin november nog even lekker een trail, wel de km maar geen tijdsdruk was weer lekker blijft toch wel iets hebben dat trailen.
Ik zeg op naar Valencia.

Yeahhhh we zijn in Valencia, heerlijk weer en een super leuke stad. Aangekomen op woensdag zodat we heerlijk een beetje kunnen genieten en wennen aan het weer het is hier nu 20 graden en stralende zon. Heerlijk de stad verkennen soms lopend soms met de metro of lekker met de toeristenbus alles zien en niet moe worden.

Vrijdag startnummers halen nog een extra shirtje kopen en lekker even rond kijken, de eerste bekenden tegenkomen en wat is alles goed geregeld hier geheel top.


Zaterdagochtend is de breakfastrun heerlijk 5 km even de beentjes losmaken en daarna eten tot je er bij neerval want er is meer als genoeg. 








Dan echt rustig aan doen want morgen moet het gaan gebeuren we hebben er hard voor getraind en ben heel benieuwd hoe het zal gaan.




Zondagochtend het is hier vroeg starten wat met oog op het weer ook wel erg fijn is hoor.
De allereerste gaan rond half negen weg en wij gaan om 8.55 de start streep over. Marcel en Martin lopen samen Ginie en ik lopen ieder voor zichzelf, een hele is gewoon lastig om samen te lopen en er zit op dit moment verschil in ons looptempo.

Ik had graag met pacers van 4.45 mee gegaan maar die heb ik niet gezien dus moest ik zelf maar kijken, oke dan gaan we op hartslag lopen dat moet ook kunnen heb het tenslotte vorige week een keer uitgeprobeerd. Ja natuurlijk is dat niet echt handig maar ach je leert iedere keer weer. Tjop tjop we zijn onderweg het is in het begin even zoeken naar een lekker ritme en de zon is ook al lekker aanwezig dus hup mijn nieuwe zonnebril op, zo dat gaat lekker. De eerste km geeft mijn horloge aan onder de 6.30 best rap op deze hartslag maar goed ik geniet en ga lekker door, bij bijna 10 km last van de darmen, dixie of kijken of het zakt, mmm  gaan door… niet handig mijn darmen gaan in de staak nergens een dixie tot km 15 niet lekker lopen maar dan gelukkig een dixie, nou daar vertel ik maar niks over (varkensstal is er niets bij) en we gaan weer heerlijk verder.

Mijn tijden blijven goed en bij het halve marathon punt snap ik waarom door de hoge gebouwen enz is mijn gps niet helemaal zuiver en loop ik dus langzamer als ik dacht, teleurstelling moed zakt ik mijn schoenen en ben echt even klaar ermee. Ik moet nu doorpakken maar heb er moeite mee tot 25 km lukt het me aardig maar dan ben ik het echt even kwijt merk dat ik te weinig heb gedronken en baal zo van alles, maar uitstappen is geen optie dus hobbelen we zo goed en kwaad als het gaat door en kom ik toch nog wel blij over de finish lijn.




~s Avonds gaan we lekker eten met nog wat lopers van Energie, waaronder Astrid die gewoon een super marathon heeft gelopen maar er ook heel goed voor heeft getraind, moet ik dat dan ook eens gaan proberen….. Het ei is gelegd.

Nog een paar dagen lekker luieren en bijkomen en dan weer terug naar de regelmaat en eens kijken voor een echt schema.




































De wereld van schema`s echt er zijn wel honderd verschillende schema`s en ze hebben maar 1 ding gemeen de wedstrijd dag wensen ze je veel succes. Goede raad is duur en een goed schema is ook niet goedkoop maar ik wil het dus ik ga ervoor. Mailtjes hier en daar en uiteraard ook een mailtje naar de hoofdtrainer bij Energie Marc de Boer. Best even een stap want Marc traint de top atleten en ik ben en blijf een recreant maar wel eentje die gewoon nu eens echt ervoor wil gaan.
Gelukkig positief antwoord Marc gaat me helpen yeah kom maar door met de schema`s.


Om een goed schema te maken is een recente tijd op de 10 km handig om te weten, dus op de laatste dag van het jaar naar Schoonhoven voor de oliebolloop en kijken wat we waard zijn en dan is het weer slechter dan slecht, regen, hagel en wind maar ik moet en zal goed lopen ik geef niet op ik ga door en door na een km of vier komt er een loper voorbij; geel craft jasje, zwarte korte broek en lange zwarte kousen, met een lekker tempo (ja en ook mooie billen) ik denk jou hou ik in de gaten en zo lopen we tot 9.5 km daar had hij meer over als mij maar ik heb mijn PR verbeterd eindelijk na dik 7 jaar!!!!!!!!! 56.26 op de 10 km ik ben voor vandaag meer als dik tevreden en zo begin ik in 2017 met het goede voornemen om in 2018 mijn pr`s eens aan te scherpen.

Dus op naar Rotterdam om daar te knallen zoals ik nog nooit heb gedaan.






Voor iedereen een goed uiteinde een mooie nieuwe start en heel veel geluk in 2018.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten