woensdag 2 maart 2016

Week 8 op naar de Marathon



Zo weer een weekje dichterbij de marathon ik heb er zin in.

Trainen gaat lekker nee het gaat niet vanzelf het is en blijft keihard werken, niet terug vallen in mijn ach ik zie wel tempo, tempo vast houden niet te snel tevreden zijn, streng zijn voor mezelf.

Dinsdag weer lekker training gegeven met lange versnellingen van 6 min en maar 2 min rust best pittig na de 30 van zondag, kon ze net niet onder de 10 km per uur houden helaas en ik kan dat wel dus meer druk op de ketel.

Woensdag moet ik werken maar heb nog wat verloren uurtjes dus ik kan om half vier weg, omkleden en naar huis lopen. Dat zijn dus geen rondjes in het park maar wel op lage hartslag, even lastig om je ritme te vinden in de grote stad maar het lukt en het weer is gewoon super lekker, maakt ook een hoop goed.

Donderdag baantraining, Irene is er niet en gelukkig wil Piet het overnemen baan training is niet mijn favoriet en ik had me echt op 10 keer 400 meter verheugd. Tijdens het loslopen merkte we al dat het wat gladder werd op de baan door op vriezen, en ja helaas na 4 keer moesten we staken en buiten even verder uitlopen en doen jammer het ging best lekker zo achter Piet aan.

Zaterdagochtend even met me Hurrie`s naar buiten ze gaan het al steeds beter begrijpen dat ze hard moeten ging lekker niks over te klagen.

Zondag jeetje vandaag moet ik het alleen doen bah gewoon een beetje ongezellig, ik besluit een rondje Alblasserdam te doen, niet teveel oversteken, genoeg te zien onderweg en een tijd geleden dat ik dat rondje heb gelopen. Hup rugzakje om weer eens even mee lopen en nieuwe waterzak testen voor over twee weken met de Sallandtrail. Als ik buiten kom denk ik zo best frisjes heel frisjes brrrr terug voor een muts ach nee kom op lopen en klaar, straks lekker onder de zonnebank denk daar maar aan.
 Tjop tjop oeps eerste km iets te snel ik probeer heel netjes op 6.30 de km te lopen maar dat valt niet mee, maar we blijven het proberen, het windje is koud en ik loop te bedenken dat ik dadelijk op het meest open stuk wind tegen heb, word je sterk van. Bij 12 km is het even op ik moet even rekken raar kom op doe eens gewoon hup door ga ik die 30 seconden inhalen of laat ik ze gaan, nee ik wil 6.30 lopen dus even wat gas bij, het lukt redelijk om op 6.30 te komen en dan besluit ik dat de laatste km iets harder mag op naar de zonnebank in 5.59 op de km, trots dat ik het weer heb gedaan 22 km tegen mezelf aan geluld maar gelukkig niemand die er last van had.

Ondertussen ook eens na gaan denken over een planning/schema voor de Mont Ventoux want ook dat komt eraan en niet alleen het lopen moet geregeld worden maar ook de donaties moet ik voor elkaar zien te krijgen, dus alvast een hint: www.inactievoorms.nl/actie/monique-punt


Gelopen km in week   7              60.3  
Totaal gelopen km                     485.85
Nog te volbrengen km              2214.15
Gelopen km training                  60.3
Totaal gelopen in training         418.9
Aantal keer met regen              0       
Totaal aantal met regen             10     
Gelopen km in wedstrijd           0       
Totaal gelopen in wedstrijd        66.95
Aantal keer met regen              0       
Totaal aantal met regen             0
Gemiddeld per week te doen      46.13



Planning 2016
3 jan halve van Westvoorne                                             2.16.26
10 jan halve van Egmond                                                 2.32.33
24 jan trainingsloop Energie 25 km                                   2.50.35
31 jan Meerdaalwoud trail 26 km                                      3.25.57
7 febr trainingsloop Energie 28 km                                   3.09.35
21 febr Trail by the Sea                                                   afgezegd
21 febr trainingsloop Energie 30 km                                 3.21.38
6 maart trainingsloop Energie 32 km
12 maart Sallandtrail 25km
20 maart trainingsloop Energie 35 km
10 april Marathon Rotterdam
22 mei de halve van Leiden
22 mei 6 uur tijdens de 24 uur van Steenbergen
5 juni Great Beawers Halve marathon in Puurs Belgie
…………………………………
13 augustus Trail des Fantomes
17 sept De Mont Ventoux




Geen opmerkingen:

Een reactie posten