maandag 13 augustus 2012

De week van 6 tot 12 augustus 2012


Maandag 6 augustus 2012

Vandaag lekker een rust dagje gehouden was ook wel eens nodig ook he.

Wel nog een hoop gewone dingetjes gedaan want tja ook al heb je vakantie alles gaat gewoon door.

Dinsdag gelukkig vandaag weer gewoon trainen, ging het al missen.

Lekker naar buiten een duurloopje met tempoversnellingen van 7 min en zo afbouwend naar 1 min en iedere keer 2 min rust. Het ging lekker kon iedere keer iets harder en de laatste minuut ging best erg hard, je weet dat je dan niet veel meer hoef (oke drie kilometer terug joggen).

Woensdag als beloning van gisteravond lekker een sauna dagje gepakt hadden we heel de vakantie nog geen tijd voor gehad dus heerlijk even genieten en relaxen.

Donderdag het word steeds gekker nu weer 3 keer 2000 meter op de baan echt heb er zo hekel aan maar weet ook dat ik er beter van word.

De eerst 2000 was 200 dribbel 200 snel helaas niet geklokt want ging in een goed tempo, ben ook braaf achter de trainert gebleven of moest dat soms ook???

Toen 400 snel 400 dribbel ging al iets moeizamer maar kon de trainert weer bijhouden.

Toen kwamen de laatste 2000 eraan in een tempo en had echt geen puf meer dus snel naar het toilet scheelt weer een rondje…..niet dus was netjes op me gewacht.

Oke er word een tijd gezegd en we gaan merk al direct dat het niet meer gaat lukken maar goed we blijven gaan en zien wel, dik een halve minuut te langzaam maar kreeg er niet meer uitgeperst.

Lekker uitlopen en het is klaar, tijdens het uitlopen moet ik bij de trainert komen lopen en krijg ik me daar een bos veren in me …… hij is dus heel erg tevreden en blij met me. Bloos bloos, maar ook wel blij dat het gezien word.

Vrijdag vandaag beginnen voor Martin de trainingen weer met Running Blind en ik was de laatste keer mee geweest en had Joan en vrouwtje daar beloofd dat ik ook weer zou komen om met haar te wandelen.

We hebben weer zo gelachen Joan heeft wel zicht maar het is beperkt en dat maakt het wel gemakkelijker voor mij.

Maar als ze dan over een steiger willen lopen is dat ook best een beetje eng dus hup elkaar een arm gegeven en dan gaat dat goed.

Ook twee kleine stukje kunnen joggen en dat ging ook lekker, Joan mocht dit eigenlijk maandag pas ivm de operatie die ze heeft gehad aan de hoornvlies (voor de 7e keer)

Zou het echt niet erg vinden als er op vrijdagochtend lessen uitvallen dan kan ik snel daarheen en meelopen want het is kei gezellig en leerzaam om te doen.

Zaterdag we gaan weer lopen met de meiden van Energie, de planning staat op de marathon training 23 km een dodelijke route, zelfde weg heen als terug.

We gaan met een lekker groepje onderweg en nemen toch een stukje anders en zijn bij 7 km al bij de Brienoordbrug, nu had ik al niet het plan om hem op te gaan dus hier van de grote groep afscheid genomen en met twee andere dames lekker aan de terug weg begonnen.

En iets ander lusje gemaakt zodat we even ook lekker in de schaduw konden lopen want ja zelf ik had het al goed warm.

Netjes op 14 km terug op de vereniging en dik tevreden.



Zondag vandaag weer een heel nieuw avontuur safari-joggen!!!

Vorig jaar eens een keer aan een actie meegedaan waar je een ticket voor safari-joggen mee kon winnen, en ja die had ik gewonnen maar eigenlijk niks mee gedaan…zonde.

Toch bleef het wel kriebelen om het een keer te gaan doen, dus even surfen op het web en ja hoor het bestond nog.

Even mailen en doen en afspraak gemaakt op zondagochtend om 6.00 uur in Arnhem zijn.

Dat betekent rond 4.30 uur wegrijden dus om 4.00 uur de wekker debiel ja behoorlijk.

Aangekomen op de afgesproken plek werden we verder begeleid naar het bos, waar vandaan we vertrokken.

Het was moet ik zeggen best nog fris om 6.00 in je korte tight en tshirtje.

En dan hup het bos in en echt we zijn nog geen 500 meter onderweg en zien het eerste hert al een mannetje met een heel groot gewei echt zo mooi om te zien en hij bleef ook heel erg mooi staan kijken naar ons.

Daarna was het eigenlijk nog maar 1 groot feest wat een herten, reeën, damherten en wilde zwijnen hebben we gezien zeg ook heel veel met jong er nog bij zo lief en schattig echt geweldig.

Het was ook heerlijk lopen lekker op de bospaden en ook gewoon tussen de bomen door, een super ervaring die eigenlijk heel moeilijk te beschrijven is maar die je gewoon mee moet maken.

Wel even rekening mee houden dat het daar geen vlak parcours is…..viel soms best even tegen hoor, flink klimmen maar ook weer heerlijk dalen.

Na een goede 2 uur en 16 km was de koek op en waren we ook best moe, de begeleiders hartelijk bedankt en snel richting vaders.

Bij vaders even onder de douche een heerlijk uitgebreid ontbijt op was gelijk de lunch en haast ook wel diner, en daarna op het gemakje naar huis wat een heerlijke laatste vakantie dag!!!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten