maandag 12 december 2011

Maandag 12 december 2011

Maandag 12 december 2011   



Zo weer even een update.

We zijn begonnen met een bietensap kuur, het schijnt dat je dan meer zuurstof in je bloed krijg waardoor je makkelijker iets harder kan, een week lang voor een wedstrijd en dat is het.

Moet wel zeggen echt lekker is toch anders, maar goed we proberen het eens.



We zullen bij het begin beginnen, vorige week dinsdagavond een lekkere training gehad met 6 keer 3 min versnellen. Tuurlijk ging ik de eerste twee keer weer veel te hard wat ik met de laatste 4 moest bekopen, wat wel leuk is dat toch ondanks dat de laatste vier veel zwaarder gingen de afstand haast gelijk bleef.



Donderdagavond hadden we baantraining en waren echt met een heel klein groepje, was ook best slecht weer veel wind en kans op regen.

We hebben rustig ingelopen toen 6 keer 600 meter op eigen tempo op de baan, wilde heel graag sneller maar het zat er echt niet in, alles was wel sneller als 10 per uur maar toch.

Daarna weer lekker uitlopen en op tijd onder de douche.



Vrijdag, vanavond is er in Capelle een Santa run het is maar 3.5 kilometer maar moet wel grappig zijn.

We krijgen daar netjes een kerstmannen pak en gaan onderweg, helaas het is over een dijkje en heel saai, na het eerste rondje vind ik het wel prima en gaan we snel aan de chocomelk.

Leuk om een keer meegemaakt te hebben maar dat was het ook wel.



Zondag, eindelijk de Bruggenloop het is goed weer dus hij gaat door.

Het voordeel van de Bruggenloop, het is dichtbij en pas eind van de middag, dus lekker even uitslapen en rustig op starten.

Toch krijg ik om 12 uur de kriebels en een beetje de zenuwen, hoe zou het gaan zou ik sneller kunnen als op de heuvels zit er zelfs misschien een pr in???



Maar goed we rijden op tijd weg want we moeten er nog een paar ophalen, beginnen op het station met Marieke die een rot week achter de rug heeft en eigenlijk helemaal niet wil.

Hiervandaan rijden we naar Annelies om daar even lekker een bakkie te doen, met de katten en hond te kroelen en te doen.

Marieke kleedt zich gelijk alvast een stuk om en dan gaan we met zijn alle naar de Kuip toe.

Er hangt best een leuke sfeer en we besluiten gelijk om te kleden zodat we op tijd in het startvak staan, iets wat er bij mij de laatste tijd nog wel eens bij inschiet.



De kleedruimtes zijn niet luxe maar wel heerlijk warm en we komen daar ook Brigitte tegen, eindelijk kunnen we eens meer zeggen als alleen hallo…of zwaaien.

We kleden ons om, gaan nog even plasje doen, doen onze mp-3 spelers goed hartslagmeters en dat soort dingen checken. Die van mij weigert en baal er goed van, word toch tijd voor nieuwe…

We zoeken de heren weer op en kijken of we Brigitte en Martijn nog ergens kunnen vinden, helaas geen spoor.



Dan maar het startvak in, hier kom ik John tegen van Energie mm een perfecte haas???? Hij gaat vandaag niet voor een tijd maar lekker lopen, oke ik ga hem even in de gaten houden. Uiteraard zie ik nog veel meer bekenden maar ik richt mezelf nu eens op de wedstrijd wil gewoon lekker gaan lopen.

Het startschot klinkt en na een goede 2 min kunnen we gaan beginnen, hup lekker het tempo erin niet voluit even de eerste km rustig aan, regencape kan gelijk af het is droog en heb het niet koud.

Hup het viaduct op, hier kom ik gelijk John tegen en ik plak lekker even bij hun aan.

Echt die man kan zo lekker ontspannen lopen helemaal geweldig, soms ben ik hem even kwijt dan zijn we weer samen maar het loopt.

Ik merk dat ik in een lekker tempo zit haast een vlakke 10 per uur wauw zou ik dit gaan redden, helaas bij 7 km word ik even iets moe en moet ik heel even een klein beetje gas terug.

En dan komt de Brienoordbrug we zitten op dik 9 km en het gaat lekker ik besluit hem heel rustig op te gaan zodat ik niet buitenadem boven kom.

Dit gaat lekker ik voel me goed en heb er zin in, op de brug staat onze fotograaf Marcel altijd fijn even een bekende te zien.

Bij het 12 kilometer punt ga ik snel aan het rekenen een pr wel/niet het zou moeilijk worden maar….we gaan ervoor.

Er loopt een dame voor me die iets harder loopt dus daar pikken we bij aan en het likt, het is zwaar maar wie weet, tijden zie je niet meer want het is ondertussen donker geworden.

Net voor de 14 km gaat de dame helaas wandelen ik probeer haar mee te krijgen helaas dan alleen verder. Hier stond Robbie ook hard te roepen en doen maar ikke niks horen (sorry).

En dan zie ik twee dames van Energie zou ik daar naar toe kunnen lopen…het lukt kan ik er voorbij ja dat lukt ook dan is het nog 400 meter maar ben kapot.

Ik probeer er nog van alles uit te persen maar helaas een pr zit er niet in maar wel heel erg dik tevreden met 1.31.21

Gelukkig staat Martin nog vlak bij de finish want ik heb echt even zijn armen nodig, kapot moet zelfs beetje huilen maar zo blij.



Martin heeft ook net geen pr gelopen maar ook dik tevreden en ach iedereen is dik tevreden en we hebben het allemaal toppie gedaan.



En moet zeggen Rotterdam het gaat nu wel steeds meer kriebelen……


Geen opmerkingen:

Een reactie posten