zondag 9 januari 2011

Nu gaat het echt beginnen.

Het is zondag 9 januari 2011 acht uur in de morgen een tijd dat normale mensen nog lekker in hun bedje liggen.
Nog 91 dagen voor de MARATHON van ROTTERDAM
Het is voor ons de eerste dag van de 6 marathon trainingen, nu is het niet zo dat je maar 6 keer hoef te trainen voor een marathon maar we gaan via een atletiek verenging mee met 6 lange duurlopen, en vandaag is nummer 1 een loop van 23 kilometer.
Afgelopen week hebben we ook al wat getraind met elkaar en dat was erg leuk vooral donderdag in de regen en dus ook in de plassen, we waren allemaal erg nat (moest me sokken uitwringen) maar zo gezellig.

Vind het allemaal best eng en spannend worden, ben ik er wel klaar voor, wil ik niet teveel kan ik het wel.
Maar goed ik wil zo graag een keer een hele marathon lopen en tja ik heb me nu eenmaal ingeschreven voor 10 april in Rotterdam dus ik ga er zeker voor, maar wel met kriebels hoor.

Gelukkig hoef ik niet alleen en gaan er nog meer Toppers mee te weten ikke Monique, Joke, Reimon, Alexander deze gaan ook voor de eerste marathon. Joan en Martin als ervaren marathon lopers gaan ook mee en volgende keer sluit Franny ook bij ons aan, Marjolein zou ook mee doen maar daar hebben we even niks van gehoord maar die zien we straks vast wel.

Gisteren nog nieuwe zooltjes voor in me schoenen gekocht omdat ik vaak net een klein blaartje in de holling van me voet loop, maar ga daar niet gelijk 23 kilometers oplopen beetje te riskant. Martin heeft ook nog nieuwe schoenen gehaald en of hij ze aandoet….. en een mooie nieuwe tight eindelijk eentje die lekker lang is.

Nu ik ga me kleding inpakken en doen en als ik terug ben vertel ik wel verder.
De groep van mij en Reimon
De groep van Joke, Joan en volgende week ook Franny
De groep van Martin en Alexander
De groep van Marjolein.
Ook werd er onderweg goed voor ons gezorgd.
We zijn terug dik tevreden en een beetje moe, maar dat mag toch wel????

Marjolein zijn we inderdaad tegengekomen die is met het groepje meegegaan van 26 min op de 5 kilometer. Martin en Alexander zijn voor de eerste keer even met het groepje van 29 min op de 5 km mee gegaan en Joan en Joke op de 30 per 5 km en om af te sluiten Reimon en ikke  op de 32 per 5 km.
Het was op sommige stukken best pittig, zeker de Brienoordbrug op na al 9 kilometer te hebben gelopen is anders als op woensdag je auto onderaan zetten en er dan even te gaan lopen. En het ergste is je moest ook weer terug, dat vond ik zelf erg zwaar twee keer hetzelfde stuk lopen pft je weet precies waar je ben en dus ook hoe ver je nog moet.

Maar goed we hebben het volbracht al waren de laatste twee kilometer voor mij en Reimon erg zwaar, we zullen er hard aan moeten werken maar we hebben er zin in.

Dinsdag gaan we weer voor een rondje naar buiten met zijn alle (althans met zoveel mogelijk) en hopelijk hebben we zondag een lekker duurloopje.
Dit is een hint hoor Dick……

Word vervolgd Monique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten