woensdag 4 april 2018

Bijna is het zover......


Was het de vorige blog nog een goede vier weken nu nog maar een kleine vier dagen en dan is het al voorbij.


Jeetje wat is dit allemaal snel gegaan, en hoe kijk ik er nu op terug.

Het was pittig en dat mag eigenlijk wel met hoofdletters, maar het was ook erg gaaf om te doen, zelf lopen niet afgeleid worden gewoon doen wat de trainer heb opgegeven en niet teveel piepen en doen maar gaan. Het waren soms hele zware weken waarin ik best een training heb overgeslagen een training heb ingekort maar het wel heb gedaan.
Aantal trainingen ; 65
Helemaal              ;50
Ingekort                ;10
Niet gedaan          ;5
Trainen bek af zijn het liefst om negen uur in je bed duiken, een weegschaal die steeds minder en minder aangeeft, boodschappen tassen die steeds voller worden, het is niet aan te slepen.


Maar wat is het gaaf als je gaat merken dat het makkelijker gaat, je de tempo`s steeds beter vast kan houden, het tempo voor zondag goed en zelfs een klein beetje comfortabel aanvoelt (heb het nog geen 42 km lang gedaan) maar het vertrouwen groeit.
 Ja ik moet niet overmoedig worden want de beer is nog niet geschoten, en er lopen genoeg beren nog op de weg.


Het weer ook altijd zo fijn iets heel de winter train je in dikke kleding en sterf je het nog af van de kou en dan komen de weersvoorspellingen, de een nog gekker als de andere van 14 graden (best te doen) tot 20 graden aan toe.

Klein voordeel ik sta op de een of andere duistere reden weer redelijk vooraan in het startwave en mag om 10.07 al los, terwijl ik in de wave hoor te staan die om 10.35 losgaat. Het is voor de warmte een voordeel maar het is ook best gevaarlijk om niet te snel te gaan lopen en mee te gaan met de stroom snellere lopers, ik denk dat ik mezelf kan beheersen we gaan het zien.

Maar ook niet geheel onbelangrijk wat doen we aan, korte broek en de kousen gaan aan maar wat voor shirt, welke kleur word het dit jaar als ik het weet dan vertel ik het jullie ook, dit was in ieder geval van de vorige jaren.



Voeding en drinken ook zoiets, welk gelletje waar en hoe vaak een nieuw flesje drinken en wel of niet cola en bouillon op het einde? En dan dan ben je zo blij met (stief) moeders op 10 km met een flesje en Silvia rond de 15 km met een flesje en super vrienden die gewoon vanuit Enschede komen om je aan te moedigen maar ook de fietsen meenemen om mee te fietsen en drinken aan te geven en steun en support en nou gewoon alles wat je nog heb op zo dag, ik zeg wat kan hier nog fout gaan.




We gaan ervoor mensen en ik wil gelijk iedereen bedanken die me net dat zetje hebben gegeven en het vertrouwen om door te gaan, die knipoog tijdens de trainingen die duim omhoog, het doet me goed en het heeft me sterker gemaakt, thanxs all.
Voor wie me wil volgen zondag me nummer is F351



Geen opmerkingen:

Een reactie posten